Annons:
Etiketterundersökningarfrågor
Läst 5288 ggr
Valkyrija
4/28/15, 9:17 PM

Din samling

Hur många Stenar har du i din samling? 

Själv har jag just nu 52 stycken magiska kristaller 😍

Vänligen, sajtvärden Taralii ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Ria74
5/12/15, 2:13 PM
#1

Jag har flera hundra Stenar, samlade aktivt i tonåren. På senare år har jag sålt av en hel del av dom på olika marknader, man behöver ju inte ha 25 likadana bergskristaller t.ex även om det är kul att ha 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Tarotstollan
5/12/15, 11:06 PM
#2

Ett hundratal men vet inte hur många det är.  Det tillkommer några nya lite då och då.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
5/13/15, 7:13 AM
#3

Åh vet inte så noga…☺️ Typ massor. Inga stora och dyra, men många små. Jag har svårt att låta bli att handla någon när jag går förbi Stenar på mässor och marknader. På senare tid blir det någon härlig fluorit, oftast.

Några klenoder, som en fin liten herkimerdiamant och några vackra bergkristallspetsar.

Och så har jag förstås vanliga Stenar från naturen, lite här och där…

Ett kluster skulle inte vara så dumt…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
5/14/15, 10:33 AM
#4

Jag har samlat sten i hela mitt liv men föredrar vackra naturstenar.

Stenarna i min Avatar kommer från en grekisk strand.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rumblebee
5/15/15, 5:54 PM
#5

Har en liten samling, visserligen består den i diverse mixade Stenar som hittats ute. Men de ärkvar i Sverige än så länge. Har bara en bärnsten här hemma.

KitoBonito
5/17/15, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Detta är min lilla samling än så länge! Ignorera den färgglada skålen bredvid. :) Den som kan berätta vad den bland-färgade stenen är för något får gärna berätta! Köpte den för att den var så vacker! Misstänker dock att den är färgad?

Annons:
Valkyrija
5/18/15, 5:04 PM
#7

#6 Åh så dina Stenar du har ! 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Tarotstollan
5/18/15, 10:33 PM
#8

#6. Kan du ta en bild närmre på den flerfärgade, den ser väldigt vacker ut?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mariejos
5/20/15, 6:31 PM
#9

 Jag har 240 olika sorter, vissa har jag flera exemplar av då jag använder dem till olika saker.

majlar
5/21/15, 9:28 AM
#10

Jag har så många så jag kan inte räkna. 

Men då är det även Stenar som jag har hittat ute på olika ställen. På stranden och lite överallt. 

Jag tar även hem gråstenar och Stenar som jag hittar på marken. Vet inte varifrån fascinationen kommer ifrån.

 Önskade att jag hade haft kvar stenarna från när jag var liten, det skulle varit häftigt.

Maria
5/21/15, 9:37 AM
#11

Jag har samlat Stenar i hela mitt liv.

Som barn reste vi ibland till en fantastisk strand i Skåne och jag har kvar Stenar därifrån,

Alla resor vi gjort har jag samlat med mig Stenar hem. Tung packning med andra ord😉

En gång snorklade vi till en ö från en båt och jag hittade ett par vackra ganska rejäla Stenar som jag stoppade i baddräkten när jag simmade tillbaka. Jag höll nästan på att drunkna haha😃 De stenarna ligger i min trädgård.

Sedan har jag handlat många halvädelstenar bara för att de är vackra och så har jag trumlat en hel del själv. Bland annat de i min Avatar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fridelfina
5/21/15, 7:02 PM
#12

Åh, hur gör du när du trummar själv? Har hittat lite Stenar jag skulle vilja tumla släta.

 
 

Maria
5/21/15, 7:05 PM
#13

Jag har en stentrumlare och det tar några veckor. Nu var det längesedan men man kör i tre omgångar med finare och finare pust i.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
fridelfina
5/21/15, 7:08 PM
#14

Ok, dyrt inköp?

 
 

Maria
5/21/15, 7:10 PM
#15

Jag kommer inte ihåg det är så många år sedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/21/15, 7:11 PM
#16

Jag hittade denna länken. Det är samma typ av gummitrumma medan maskinen ser lite annorlunda ut.

http://www.slojd-detaljer.se/kategorier/skapande-pyssel/smyckestillverkning/stentrumling/stentrumlare-pid2864

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fridelfina
5/21/15, 7:24 PM
#17

Tack! Trodde det var dyrare och svåråtkomliga! Nu vet jag vad jag kan spara till och belöna mig med framöver!

 
 

Maria
5/21/15, 8:05 PM
#18

Ja, det är jätteroligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[scrappy]
5/22/15, 5:13 PM
#19

Jag har bara 5 st Stenar. En bergskristall, ametist, rökkvarts, howlit och tigeröga. Har inte riktigt använt dom ännu.

Valkyrija
6/4/15, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Några av mina älsklingar 😍

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
[klarabastin]
8/4/15, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Min samling som jag älskar!!!

schnecke
8/4/15, 9:27 PM
#22

Här är min lilla samling 😍

Magi-cat
8/4/15, 9:43 PM
#23

#22 Fint! 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Valkyrija
8/5/15, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Första delen av min samling :D

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valkyrija
8/5/15, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Och andra delen ! 😍

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Magi-cat
8/5/15, 4:27 PM
#26

Woe! 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

schnecke
8/5/15, 4:29 PM
#27

Åååh va underbar samling du har Alyssa 😍

Annons:
Valkyrija
8/5/15, 5:04 PM
#28

Taack ! 😍

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

fridelfina
8/7/15, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Naturliga Stenar jag funnit på min tomt! Har ni några tankar om vad det är? Flera är vita men åt det genomskinliga hållet, snökvarts? Och två mindre är åt det rosa också genomskinlig, rosenkvarts? Sen vad de rostiga är har jag inte nån fundering på….

 
 

Mysan_
9/17/15, 4:06 PM
#30

7 Bergskristaller
6 Rosenkvarts (varav 1 armband)
1 Ljus Ametist (?)
1 Citrin

Kan skicka bild senare. Jag har precis börjat samla och fler ska det bli. Just nu skulle jag väldigt gärna vilja ha en rosa agat! 😍

StillaSinnet
9/17/15, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Sist jag räknade var det 150st 🤪

#30 menar du rosa bandagat? Rosa opaler (är inte äkta opaler) har en ljuvligt snäll energi

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

jossa5
10/16/15, 6:19 PM
#32

Jag har 34 olika sorter, och totalt så ligger det kanske på ca 40 magiska Stenar, och sen har jag lite som jag hittat ute i naturen som jag tycker är fina.

Vad roligt att jag snubblade över den här sidan när jag sökte på google!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

StillaSinnet
10/17/15, 8:27 PM
#33

Välkommen jossan5!

Jag räknade mina till 247st förra veckan men har efter det köpt 26 nya, så nu är det 273. Då har jag inte tagit med Kvarts, flinta osv som jag hittat i naturen.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tarotstollan
10/23/15, 12:32 AM
#34

Jag har utökat min samling med 1 Amazonit, 1 Indisk Solsten, 1 Norsk Solsten, 1 Ögonagat, 3 Mossagater och 2 svarta Turmaliner, de sista har jag liggandes i sängen som extra hjälp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Mysan_
1/2/16, 7:47 AM
#35

Jag har just nu 20 Stenar, men fler ska det absolut bli.

Tarotstollan
1/2/16, 10:32 PM
#36

Turritella Agate
Innan nyår köpte jag 3 Turritella Agater också kända under namnet Sköldpaddsagater.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1/2/16, 10:57 PM
#37

Märkliga Stenar, får mig att tänka på de där choklad snäckorna som brukar gå att köpa runt jul….

 
 

StillaSinnet
1/3/16, 9:37 AM
#38

#36 jag har också några. man kan studera deras snirkliga mönster hur länge som helst. Mycekt meditativt att sitta med dem.

#37 seafood! Ja, du har rätt, slående likhet 👍 Det är små förstenade snäckor i sköldpaddsagater

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Mysan_
1/3/16, 9:43 AM
#39

Ja det gör dom faktiskt! Haha, har ätit några såna idag. Vad fin den är! Och den ser god ut…

Tarotstollan
1/28/16, 2:13 AM
#40

Leopard jaspis, trumlad large
Jag har köpt en sådan här , det är en Leopard jaspis.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
1/28/16, 7:16 AM
#41

De är riktig fina! 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Carmarino
1/29/16, 4:35 PM
#42

Har inte så många av alla mina Stenar framme längre, för de tar för mycket plats. Mina herkimerdiamanter får dock vara framme. Har även ett halsband med en herkimerdiamant som har en ficka med vatten i. Undrar hur många miljoner år gammalt det vattnet är?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

fridelfina
1/29/16, 5:33 PM
#43

Carmarino, vill gärna se bild på dina herkimerdiamanter och halsbandet!

 
 

Carmarino
1/29/16, 6:15 PM
#44

Fridelfina, min dator är segare än klister idag så det var något som gick fel när jag skrev mitt tidigare inlägg. Vet inte vad som hänt med datorn för jag lyckas fortfarande inte bifoga några bilder, men ska försöka igen senare. Har inget foto på halsbandet, men ska se om jag kan ta ett där vattenfickan syns.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

fridelfina
1/29/16, 6:37 PM
#45

Åh, ja, det gick inte att se det du bifogat. Men jag är tålmodig så när bild kommer, kommer bild!

 
 

Carmarino
1/29/16, 7:05 PM
#46

Vet inte om min dator håller på att krascha för jag kan inte bifoga filerna. Eller rättare sagt, det går att bifoga dem men de syns inte. Får låta datorn vila till imorgon och hoppas på att det går bättre då. Har fotograferat halsbandet och ytterligare en sten som jag glömt att jag hade.

P.S. Om det är någon som vet varför jag får en ruta till höger på mina inlägg där det står "Result" så får ni gärna tala om det, och även vad jag ska göra för att få bort den. Håller jag markören över rutan så står det "Klicka för att ladda ner". Gör jag det så får jag upp en ruta där det står:
Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable
Guru Meditation:
XID: 1135046314


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/30/16, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#47

Hoppas det lyckas den här gången. Har ytterligare en bild på herkimerdiamanterna, men det är den som verkar strula mest så den kommer inte med.

I vattenfickan på herkimerdiamanten i halsbandet finns även en svart "klump"; förmodligen något skräp eller mineral som blivit inneslutet. Denna flyter fritt i vattnet, så den rör sig om man vänder på stenen.

Staven tror jag kallas "Ghost crystal/spökkristall" eller något liknande. Det är jättelänge sedan jag köpte den, så jag minns inte säkert.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
1/30/16, 1:22 PM
#48

Så vacker, och fina bilder!👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Carmarino
1/30/16, 1:23 PM
#49

Det verkar inte som om det går att blanda stående och liggande bilder, så hela staven kom inte med. Försökte ladda upp den ensam, men det funkar inte. Det blir samma strul som med bilderna igår. Ska se om jag kan fixa det på något sätt så att ni får se den, för den är väldigt speciell.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/30/16, 5:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Här är staven - liggande, så ni får vända på huvudet. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/31/16, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Nu hoppas jag det funkade att ladda upp den andra bilden på herkimerdiamanterna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

fridelfina
1/31/16, 6:38 PM
#52

Fina! De ser dessutom enorma ut! 😉

 
 

Carmarino
1/31/16, 7:31 PM
#53

Herkimerdiamanterna är enorma. Den längst fram är ungefär lika stor som en handflata. Fick den billigt eftersom den är "halv", d.v.s. den har ingen undersida - men oj vilka energier den har. Det är den som finns med i bildspelet med fotona jag lade upp först.

Stenarna bakerst till vänster är ett kluster på tre Stenar och stenen bakerst till höger är en sten som lägligt delade sig i två när jag behövde två till en meditation. 🙂Även klustret har numera delat sig i två och lösgjort en av delarna.

Herkimerdiamanten i halsbandet är drygt 2 cm lång och staven är knappt 6 cm lång.

Hittade den här sidan, där det står lite om "ghost crystals": http://gwydir.demon.co.uk/jo/minerals/quartzcrys.htm, men jag tycker att min är mycket finare. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/31/16, 7:38 PM
#54

Kom precis på att ghost crystals även kallas fantomkristall. Bl.a. Kristallrummet och Paranormal säljer sådana, http://www.kristallrummet.se/Fantomkristall.html och http://paranormal.se/topic/fantomkristall.html.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/31/16, 7:41 PM
#55

Här står lite mer om fantomkristaller, ,en tyvärr är sidan på engelska: http://www.healingcrystals.com/Phantom_Quartz_Articles_71.html


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
fridelfina
1/31/16, 9:19 PM
#56

Hm, då har jag ju släpat omkring på en sån mångamånga år tror jag. Ska fixa en bild så får du säga om du tror det är en herkimerdiamant….

 
 

Mysan_
2/19/16, 5:28 AM
#57

7 bergskristaller 7 rosenkvarts 4 ametister 1 andekvarts 2 citriner 2 agater 1 angel aura/ängelkvarts 1 aqua aura 1 aragonit 1 rosa opal 1 fluorit 1 onyx 1 safir Så just nu är det 28, och fler ska det självklart bli!

l.i.s.e.n
8/28/16, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Vilka fina samlingar! Min samling är inte så stor men den innehåller två ametistkluster (ett litet och ett stort), bergskristallspets, rå rosenkvarts, rå sulfurkvarts, tibetansk kvartskristall, rå citrinspets, labradorit, amazonit, malakit, citrin, regnbågsfluorit, rökkvarts, onyx, kunzit, tigeröga, guld obsidian och akvamarin, och en hel drös kalksten och fossil som jag plockat själv… Nästa sten till samlingen tror jag blir en andekvarts eller turkos. Är väldigt svag för turkos.

Sagaliten
9/16/16, 6:50 PM
#59

Vet inte hur många jag har, men är ett gäng och idag bidde det lite utökning Falköga Rosa Agat Blå Topas Aventurin Granat Angelit Sodalit Guld obsidian Och lite önskad utökning i bloggen, en bok som heter "kristaller för inspiration och glädje" Någon som har boken förresten? Åsikter om den? http://sagaliten.blogspot.se/2016/09/underbar-bok-som-jag-vill-ha-och-lite_7.html Och ni glömmer väl inte fullmånen inatt 😉

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

l.i.s.e.n
9/17/16, 3:50 PM
#60

Jag har också spanat in den boken men inte köpt. Älskar både bilder och kristaller!

Tarotstollan
2/4/17, 2:58 AM
#61

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: