Annons:
Etikettfrågor
Läst 2839 ggr
StillaSinnet
7/18/15, 11:18 AM

Vilken sten är din nästa?

Jag är lite nyfiken på vad det är ni i gruppen trånar mest efter. Är det någon sten ni saknar i er samling? Vilken? Varför?

Själv skulle jag vilja få tag på merlinit och kyanit, men sedan gäller det att den känns rätt i handen. Jag har haft möjligheten till flera bitar kyanit men ingen har önskat följa med hem.

Dessa två har jag tänkt för meditationer och som smycken i "bur"

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Magi-cat
7/18/15, 11:19 AM
#1

Kyanit har jag men inte merlinit….

Skulle mest av allt önska mig en riktigt maffig ametistgrotta….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

StillaSinnet
7/18/15, 11:29 AM
#2

#1 ja…. jo, det vill allt jag också ha. Den ska gärna vara en meter hög med ljussättning och pryda mitt blivande meditationsrum 🤪

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Magi-cat
7/18/15, 12:37 PM
#3

#2 Det vore något det. 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kayenta
7/18/15, 4:43 PM
#4

Oj har ingen just nu i planerna men en önskan om att besöka en kristallgrotta fast den kan man ju liksom inte släpa med sig hem men kunde jag så gjorde jag det 😊 

Men vad mycket du kan om Stenar Artlink,helt underbart att läsa och ta del av 👍

StillaSinnet
7/18/15, 5:47 PM
#5

#4 nja… Jag kan nog inte så mycket egentligen men läser på om de jag har. Jag är en nördig vetgirig och envis människa helt enkelt! Vore kul att gå en kurs 😊. I Västerås ska det finnas en ametistgrotta som man kan besöka där det hålls meditationer då och då. I samband med fullmåne tror jag. Dit skulle jag vilja åka!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Valkyrija
7/18/15, 10:24 PM
#6

Hm… 
Svår fråga faktiskt! Tror jag vill ha en till aqua aura andevkvarts och sedan vet jag inte… 😮

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Tarotstollan
7/18/15, 10:56 PM
#7

Det finns så många Stenar som jag vill ha men eftersom jag inte känner några energier från dem så tycker jag det är dumt att köpa en massa dyra Stenar som jag bara har att titta på. Bl. a. skulle jag vilja ha en stor Super 7, Herkimer diamant och lika så en stor Aqua  aura sten. Även de andra Aqua aura stenarna Kobolt, Platina, Silver och Titan skulle jag vilja ha.
Jag är inte särskilt förtjust i små Stenar då de försvinner så lätt, så 4 cm Stenar ligger väl som minimum i storlekar som jag kan tänka mig att köpa och då blir ju priset därefter.
Fast en och annan liten plutt blir det ju också eftersom jag inte har råd att köpa större.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

StillaSinnet
7/19/15, 7:17 AM
#8

#6 jag har inte dragits till de där behandlade som Aqua aura och titalbehandlade men andekvarts när den är riktigt ren i färgen är underbar! Däremot tänkte jag ändå försöka få tag på Aqua aura, för att ge mina syskonbarn som tycken mina Stenar är spännande. Tyvärr är de ju så dyra :( #7 nej jag vet… Det måste kännas rätt.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Valkyrija
7/19/15, 1:48 PM
#9

#8 Ja de är ju tyvärr väldigt dyra… Men otroligt vackra! Jag kom nu på att dalmatinerjaspis står högst upp på min inköpslista ! 😃

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

schnecke
7/19/15, 3:18 PM
#10

Min nästa blir nog några ametist. Älskar den kristallen! Jag funderar på att köpa något typ av halssmycke med ametist på 😍

StillaSinnet
7/24/15, 7:51 PM
#11

Planerna är ju en sak. Så blir man plötsligt kär och ytterligare en bergskristallspets flyttade hem! Underbar vän det här. Nu ska den renas och laddas innan jag använder den

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
7/24/15, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12
Magi-cat
7/24/15, 8:06 PM
#13

Wow! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Kayenta
7/27/15, 4:29 PM
#14

# 12 Wow säger jag med,urtjusig 👍

majlar
7/31/15, 10:23 AM
#15

Jag hade en Moldavit, som jag var väldigt förtjust i. Jag hade den alltid i fickan tillsammans med en Ametist. 

Jag kände alltid efter att dom fanns där innan jag klädde mig, för säkerhets skull. Ifall den skulle ha ramlat ur eller så, när jag klädde på, eller av mig. 

Samma sak denna dag. Jag skulle bli hämtad av min dotter vid parkeringen och står där och väntar, så stoppar jag ner handen och ska känna på stenen och Ve och Fasa, den var borta. 

Fortfarande idag flera år senare, letar jag efter den stenen. Den är Borta. Ametisten låg kvar och den har jag fortfarande kvar. Undrar så vart Moldaviten tog vägen.

StillaSinnet
8/2/15, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag fick ju tag på både merlinit och kyanit på mässan i helgen så nu är min nästa en andekvarts modell medium eller en kaktuskvarts 😍

Bild på min kyanit 🙂

Kristallrummet: Kyanit symboliserar varandets stillhet. Det är en sten speciellt för tredje ögat (pannchakrat) och halsen. Den stimulerar och underlättar meditation och den hjälper oss att vara uthålliga i aktiviteter som normalt skulle göra oss trötta och energifattiga. Kyanit låter oss kommunicera med oss själva och hitta både motivation och energi inom oss för vår uthållighet. Chakra: Hals och Panna

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
8/2/15, 11:27 AM
#17

#15 jag förstår tomheten! Jag hade en röd, platt och oval sten som var naturslipad som jag fann i en grusgång som barn. Inte stor alls men så slät och fin. Den fungerade som grubblarsten i fickan men försvann i en flytt och jag har under se sista 25åren efter den försvann ännu inte släppt den. Hur många Stenar jag än samlar på mig kommer den aldrig kunna ersättas

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[klarabastin]
8/3/15, 12:28 PM
#18

väldigt sugen på laborite eller rå pyrit

fridelfina
8/3/15, 4:41 PM
#19

En redigt stor ametistgrotta eller en redigt stor ametistspets är väl mina drömstenar

 
 

Mysan_
12/31/15, 8:44 AM
#20

Ni som vill ha aqua aura, här hittade jag några för 15 kr/st: http://www.andekvarts.se/adelstenar/aqua-aura-kvarts-mfl/aqua-aura-kvarts-mfl/aqua-aura-kluster-spetsar/aqua-aura-kvarts-stavar-sticks-ca-10-25mm/ Jag tror själv jag tänker köpa en sådan. Sedan är jag också riktigt sugen på ett andekvartskluster, en agatgeod och en safir. Kanske också en opal. Sedan blir jag fattig och får vänta innan jag köper nya Stenar.

Annons:
StillaSinnet
12/31/15, 9:25 AM
#21

#20 aquaaura är så fint! Tyvärr är de mycket dyra så dessa för 15.- är säkert ganska små, men dock aquaaura 😉

Ja, hahahaa, fattig blir man lätt! I alla fall på pengar, men samlingen blir ju större och då blir du också rik, på sitt sätt ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Mysan_
12/31/15, 12:56 PM
#22

#21 Ja, dom var ju bara 1-2 cm. Jag vill också gärna ha större Stenar. Men jag tror jag tänker beställa en eller två i alla fall. 

Ja men det är värt pengarna, stenarna är ju så vackra och speciella! 😃
Jag samlar hellre på Stenar än pengar, om jag har några över… 😉

katsy
12/31/15, 5:16 PM
#23

Jag skulle vilja en hel geod som man kan öppna så den ser dagens ljus för första gången

Mysan_
1/2/16, 5:29 PM
#24

Nu har jag beställt nya! Det fick bli en aqua aura, en rosa opal, en agatgeod, en andekvarts, en safir och ett ametistkluster! 😃 Längtar tills dom kommer! 😍

majlar
1/3/16, 9:29 AM
#25

Jag skulle vilja ha en ny Moldavit. Den förra försvann spårlöst och mycket märkligt. Jag hade den och en Ametist i fickan. Jag visste att den fanns där när jag tog på mig byxorna, sen plötsligt var den borta…Jag blev väldigt ledsen. Saknar den.

StillaSinnet
1/3/16, 9:35 AM
#26

#24 WOW, vilken beställning! Förväntar mig bilder sedan 👍

#25 Stenar har en förmåga att komma bort, och att komma fram igen när man minst anar det. Många påstår att det betyder att man inte behöver just den stenen. I alla fall inte förrän den dyker upp igen, men jag hade nog gjort som du, köpt en ny. Jag förlorade en vanlig naturtumlad sten som var oval och platt och ovanligt slät och jämn för att vara hittad i en grusgång. Idag förstår jag att det nog var en röd jaspis. jag har köpt och plockat mängde med liknande Stenar men ingen är ju just den där. Saknaden består liksom. de är mer som individer för mig.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Mysan_
1/3/16, 9:38 AM
#27

Ja bilder ska det bli! =) Åh, tråkigt att din sten försvann majlar. Det är så tråkigt när dom försvinner eller går sönder.

Annons:
Carmarino
1/30/16, 6:22 PM
#28

Har länge önskat mig en rådiamant, men de som finns att köpa är så pyttesmå. Skulle vilja ha en som är några centimeter stor men de kostar väl lika mycket som en bil. 😕

Vad gäller Stenar som försvinner, så brukar de göra det när de har gjort sitt för personen som hade dem, eller när det är dags för dem att gå vidare till någon annan som behöver dem bättre. Tråkigt, men inte så mycket att göra åt. Har man tur så dyker de upp igen, men oftast inte.

En annan sak som hände mig var att jag köpte ett rutilkvartsarmband som jag kände att jag bara måste ha. Hade det på mig varje dag i ca en veckas tid. Efter den veckan så hade jag bestämt mig för att åka till Kolmården för en privat visning av delfinerna. När jag väl bokat allt så glömde jag totalt bort att använda armbandet, men jag har det kvar fortfarandet - tror jag. Det var ett tag sedan jag kollade. 🙂Så tydligen behövde jag armbandet för att jag skulle ta beslutet, och när jag väl gjort det så hade stenarna gjort vad de skulle och behövdes inte längre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: