Undersökningar & frågor

Hur förvarar ni era stenar och kristaller?

2015-10-26 06:23 #0 av: jossa5

Som titeln lyder, hur förvarar ni era samlingar? Visa gärna foton för inspiration. :)

Jag har mina i en trälåda just nu, förutom dom större kristallerna och dom stenar jag hittat i naturen. Dessa ligger ovanpå ett litet skåp jag har.
Ska fota i eftermiddag så ni får se. :)

Anmäl
2015-10-26 06:55 #1 av: Crucio

Jag har mina i två sådana här lådor från Clas Ohlson. 2 - 3 stenar per fack och så lappar där jag skrivit stensorterna.

http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9193328771102.jpg

Anmäl
2015-10-26 07:33 #2 av: Magi-cat

De flesta i trälådor fast en hel del ligger framme, förstås, på fönsterbrädor och byråar...

De finaste kristallspetsarna har en egen låda...

HjärtaAll you need is love. Hjärta

Anmäl
2015-11-04 08:46 #3 av: Artlink

Mina ligger framme på pianot, fönsterbräden, nattduksbord osv. Några är samlade i kristallklar med lite tyg i. Några ligger grupperade på glasfat ämnade för blockljus. De minsta seedsen ligger i värmeljuskoppar från IKEA och i påsar.

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2015-11-04 19:20 #4 av: fridelfina

De flesta av mina kristaller ligger i två stora glas med fot, mina naturstenar ligger i en blå papplåda och så har jag en kristall i vardera jeansficka (ametisthjärta och hematitsten) varje dag och en stor dubbelspets i min handväska.... sen finns det nog lite fler stenar och kristaller lite här och var i bostaden! Cool

Anmäl
2015-11-09 00:27 #5 av: Tarotstollan

Jag förvarar mina stenar i exakt lika dana lådor som #1. har. Jag har hittills 3 lådor men skulle behöva några till. Dessutom ligger det stenar lite överallt i fönster och på hyllor.  De största har jag också liggandes lite överallt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.