Annons:
Etikettfrågor
Läst 967 ggr
ks172
12/20/15, 4:57 PM

Behöver mer energi.

Hej!

Jag undrar om någon har tips på nå sten som ger en mer energi.  Det e mest en kompis som jag har, hans energifält är öppet å hans energi är väldigt svårt och hålla igen men annars så kan jag hålla igen de flesta gångerna med andra personer, jag har aldrig träffat på en person som har en sådan energi som tar min energi, vad har ni för tips på Stenar eller kanske andra tips å råd?


Annons:
fridelfina
12/25/15, 4:25 PM
#1

Hm, osäker på om du vill ge kompisen energi eller om du behöver mer energi för att kompisen tar din? Om det är det senare tänker jag att du behöver lära dig avgränsa så att energitjuven inte dränerar dig. Kan fundera ut Stenar senare. Sitter med mobilen i biltvätten just nu….

 
 

StillaSinnet
12/25/15, 7:05 PM
#2

Jag tror att det är som fridelina säger; Du behöver lära dig att behålla din egen energi och göra dig fri från energitjuven. 

Jag har med åren blivit radikal och väljer helt enkelt bort vänner som tar mer än de ger. På arbetsplatser där man kan utsättas för kunder, vårdtagare, föräldrar (skola/förskola) osv som är energitjuvar så bygger jag en skyddande bubbla runt mig så jag behåller min energi och jag ber om beskydd om jag vet att jag ska utsätta mig för personer med negativa energier så jag kan ge och få tillbaka från universum , likt healing. Då tar jag inte från mig själv utan skickar vidare energier där jag är mediumet mellan universum och mottagaren.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ks172
12/30/15, 8:52 PM
#4

Tack för tipsen =)

Pratat med min pappa igår å han sa om man inte kan hantera personens energi så kan man sitta med benen i kors å det hjälpte för mig idag faktiskt ^^


ks172
12/30/15, 8:53 PM
#5

Pratade*


StillaSinnet
1/2/16, 11:46 AM
#6

Bra pappa! Ja, det hjälper absolut. vill man stärka upp det lite till så lägger man även armarna i kors. Att knyta in sig så visar även mottagaren att man stänger av. Oftast lutar man sig samtidigt bakåt. Kroppsspråket visar tydligt hur man reserverar sig vilket påverkar mottagaren så den också blir mer återhållsam. 

Motsatsen är att öppna upp armarna som en famn, sära på benen för att visa sin öppenhet och luta sig fram för att ge och ta emot. Då öppnar du dina chakran och visar personen mottagaren att det är bara den suger åt sig av din energi. Så kan man göra mot barn. Kravlös kärlek.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
ks172
1/2/16, 11:59 PM
#7

#6 jo so sa han också det du skrev, min pappa vet mycket om sånt men inte när det gäller Stenar eller annat sådant.

 Jag ska snart in till stan och köpa Stenar, gillar Stenar men e inte på stan så ofta för att jag gillar inte å shoppa så mycket, det blir sällan, shoppar mat mest hah


StillaSinnet
1/3/16, 9:44 AM
#8

#7 Han är klok, lyssna på honom!

Ja, Stenar ska man hålla i handen och känna in när man köper dem. visst funkar det via postorder och nätet också om man vet exakt vad man vill ha men de bästa och starkaste stenarna hittar dig när du väl är på plats. Vissa ropar och lockar så man inte kan lämna butiken om den inte är med hem. Stenar man verkligen inte hade tänkt sig när man gick dit. I andra butiker kanske man inte känner något alls och då är det inte rätt Stenar där. Inte just för dagen i alla fall.

Om du har möjlighet så besök en sten- och mineralmässa. Där är utbudet enormt och priserna är bra. Dessutom är det inte så mycket mellanhänder som har varit och pillat på stenarna. Ibland är säljaren direktimportör från de som bryter och då kan du ha turen att vara nr två eller tre som håller dem i din hand sedan de såg dagens ljus.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: