Annons:
Etikettallmänt
Läst 4278 ggr
l.i.s.e.n
2016-09-17 15:45

Favoritsten/kristall

Har ni någon särskild sten/kristall som ni tycker extra mycket om och skulle välja framför alla andra Stenar? Jag dras oftast till gröna och blåa Stenar och gillar labradorit, amazonit, malakit, turkos bland annat. Men så har jag en bergkristallspets som är repig och egentligen inte så fin, men som jag har runt halsen varje dag och har haft det i flera år. Jag känner mig naken utan den och skulle inte vilja byta, så den är helt klart min favorit!

Annons:
Aleya
2016-09-17 16:08
#1

Min pyrit känns det som just nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
2016-09-17 16:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Herkimerdiamanter dras jag alltid till. Såg ett fantastiskt halsband, gjort av små herkimerdiamanter. Det var dyrt förstås, men inte så dyrt som jag trodde det skulle vara. Vågade dock inte köpa det, för det var enormt starka energier i det. Misstänker att jag hade blivit rätt groggy ganska snart. Tror det får räcka med mina vanliga herkimerdiamanter så länge. Dem vet jag att jag tål.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-09-17 20:46
#3

Det varierar från dag till dag men jag gillar Stenar med starka färger men även de med fin pastellfärg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Valkyrija
2016-09-18 00:11
#4

Det går mycket i perioder för mig faktiskt men just nu är det blåa, lila och vita Stenar jag dras till mest. Labradorit, regnbågsmånsten och bandametist är favoriterna just nu men jag är också oerhört förtjust i aqua aura, mossagat, rökkvarts och celestit 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Loris M
2016-09-18 12:59
#5

Ametist är min favorit. Det finns många andra Stenar som jag tycker är vackrare, men det är ändå den som jag alltid bär med mig. Jag tror att det beror på att det var min allra första sten som jag dessutom fått av en god vän. Den är formad som en ängel. Lilla är min favoritfärg och på något sätt känner jag mig både trygg och balanserad och lugn när jag har ametisten med mig.

l.i.s.e.n
2016-09-18 18:09
#6

Härligt att alla har olika favoriter! Bilderna på herkimerdiamanterna fastnade jag för. Är det någon ljuskälla bakom på bilderna eller glimmar de så fint ändå?

Annons:
Carmarino
2016-09-18 18:15
#7

#6 De ligger under en bordslampa så jag tror det är den som lyser upp herkimerdiamanterna - men regnbågen i den främsta stenen syns även i vanligt ljus. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2016-09-19 15:49
#8

Kunde inte få herkimerhalsbandet i #2 (länken fantastiskt halsband) ur huvudet så idag körde jag dit och kollade. Det visade sig då att de hade sänkt priset, så nu har jag en massa miniherkimerdiamanter runt halsen. Energierna var inte så starka som jag trodde, men så är jag ju van vid dem också - eller också är det för att jag verkligen behöver herkimerdiamant just nu.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-09-19 21:13
#9

#38. Grattis! Det ser verkligen tjusigt ut!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

l.i.s.e.n
2016-09-20 06:31
#10

Åh, vilket häftigt halsband!

Carmarino
2016-09-20 13:40
#11

#9 och #10 Tack. Ja, det är häftigt - om man vet vad det är. På lite håll så ser det ut som små bergkristallspetsar. 🙂

De hade även fått in en ny variant av halsband där varannan sten var herkimerdiamant och varannan var - om jag minns rätt - rosa turmalin (en rätt mörkrosa sten, nästan åt det röda hållet). Det var också väldigt vackert, men jag kände att det var herkimerdiamanter jag skulle ha.Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2016-09-26 16:22
#12

Det är nog fluorit som alltid hamnar i fokus för mig…

Men även den gamla trotjänaren ametisten.

Diamanter går inte av för hackor heller, men…🤑😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2016-09-26 16:53
#13

#12 Ja, jag skulle gärna vilja ha en stor rådiamant också, men då krävs det en enormt stor plånbok också, vilket jag inte har. 😃

Artikeln är visserligen från i våras, men den ger ett litet hum om priset:  77.649 dollar (663,81 kronor) per carat. 1 carat är eller 0,2 gram, vilket för mig känns mest som ett gruskorn. Lite större än så vill jag nog ha min diamant.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Magi-cat
2016-09-26 16:57
#14

😃 Man får shoppa med ögonen. 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2016-09-26 16:58
#15

#14 Ja, det är nog enda chansen att ha råd med ädelstenar av den digniteten. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-09-26 19:57
#16

#15. Inte bara "stenen" är dyr, hur skall man ha råd med alla livvakter man behöver för att vakta ringen som "stenen" sitter i om man har på sig den ute?🤔😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2016-09-27 14:01
#17

#16😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

StillaSinnet
2016-10-07 08:08
#18

jag har så svårt att plocka ut en favorit så inte de andra blir ledsna. Kvarts ( då tänker jag både ametist, BK, citron, ametrin, rosenkvarts, blåkvarts, rökkvarts, snökvarts) och fluorit är nog det som jag dras till mest trots allt.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

l.i.s.e.n
2016-10-08 18:40
#19

Jag håller med! Jag får nya favoriter hela tiden. Den senaste är Sugilit som jag införskaffade på mässan i Västerås. Den är nere till vänster på bilden.

l.i.s.e.n
2016-10-08 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Och här var bilden…

Annons:
StillaSinnet
2016-10-09 13:25
#21

Sugilit är en stark sten 👍. Har du mediterat med den än eller väntar du på fullmånen innan du tar dem i bruk?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

l.i.s.e.n
2016-10-10 21:19
#22

#21 Nej, det har jag inte gjort. Den får nog bara vara.

katsy
2016-10-17 22:45
#23

Jag är väldigt förtjust i min sodalit som jag har haft i ett hänge runt halsen.

En natt förra veckan så hade den lossnat från hänget så nu ligger den i fickan istället. 

Köpte massor av fina Stenar på Aeroseum i söndags så det kan bli nya favoriter snart ✨

[alladjurärvälkomna]
2016-12-02 06:12
#24

Rosenkvarts och bergskristall pryder hela vårt hem. Rosenkvarts i alla fönster och bergskristall på listen över alla dörr öppningar.

Magi-cat
2016-12-02 08:02
#25

#24 Låter mysigt med så mycket rosenkvarts och bergkristall.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[alladjurärvälkomna]
2016-12-02 08:30
#26

#25 allt för att försöka få ro och lugn i huset.

Agda
2016-12-09 23:23
#27

Ametist. Jag har alltid dragits till lila (dock är mina favoritfärger blå och rosa), och ametist är också min månadssten. Jag har också köpt flera smycken med ametist, dras till dem som malen till ljuset.

Fluorit gillar jag också, minns de första två tumlade stenarna jag köpte (beställde). Ena hade två smala ränder av lila, den andra var helt färglös (då var jag riktigt besviken). Så senare köpte jag mig en vacker spets med lila och grönt 😉

Annons:
VildaVittra
2016-12-15 14:05
#28

Helt klart tigeröga. Har tyvärr ingen sådan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pysslan
2017-02-23 18:53
#29

Fel tråd …

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

gemdevotee
2017-07-22 16:23
#30

Har några absoluta favoriter… labradorit, opal, månsten och ametist (kvarts generellt). Har ametist och opal i ring men önskar även att införskaffa labradorit och månsten i ring!

Dioramabyggare
2017-10-06 16:05
#31

Ametist, bergkristall, tigeröga.

Ria74
2017-10-14 22:04
#32

Favoriten är aqua aura, älskar den blå färgen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

RuBInEN++OPaL
2018-01-06 09:46
#33

Jag älskar obsidian och rubiner :)

Upp till toppen
Annons: