Annons:
Etikettallmänt
Läst 3884 ggr
Valkyrija
5/8/15, 3:54 AM

Att rena och ladda sina kristaller

Det finns ett flertal sätt att rena och ladda sina kristaller och jag skulle inte direkt påstå att det går att göra för ofta. Tänk dock på detta:

1. Vissa Stenar bleks om de ligger i solljus för länge. Månljus är alltså bättre(och mer effektivt).
2. Vissa Stenar som exempelvis pyrit tål inte vatten.
3. Det är många som renar sina kristaller i salt men det är inte att rekommendera då saltet och stenen skapar en kemisk reaktion som i många fall förstör stenen efter en längre tid. 
4. Du bör rena din sten direkt efter inköp. Känn sedan efter själv hur ofta det känns rätt för dig att rena din sten. Din känsla är rätt!
5. Att ladda dina Stenar vid fullmåne är mest effektivt men du kan även ladda dem genom att gräva ner dem i jorden(glöm bara inte bort vart du grävt ner dem 🤦‍♂️) men du kan också göra det genom att överföra energi från dig själv.
6. Du kan även ladda dina Stenar genom att lägga de på ett ametist- eller bergkristallkluster.

Vänligen, sajtvärden Taralii ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
[Synnerlig]
5/15/15, 11:22 PM
#1

Angående nummer 6, måste inte ametisten eller bergskristallen också renas? Kan inget om sånt här men blev nyfiken 🙂

Valkyrija
5/15/15, 11:26 PM
#2

Bergkristallen behöver inte renas men det finns ju inget som hindrar ifrån att rena den ändå. Kan nog vara bra att rena de någon gång ibland trots allt 😃

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

m2studio
5/18/15, 6:31 PM
#3

Vad tjänar man med att rena och ladda kristaller? Gäller alla kristaller?

Tack

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Valkyrija
5/18/15, 6:46 PM
#4

#3 Kristaller snappar upp andras energier. T ex om din vän håller i dem så blir dina kristaller påverkade av dennes energi. Därför är det bra att rena dem lite då och då så de håller sig rena och fräscha haha. 
Ladda är också bra att göra. Hålla dem vid liv på något sätt. De tappar glöden och energin om man inte laddar dem. Tänk dig att dina Stenar är ett uppladdningsbara batterier. De måste laddas för att fylla på energi. Man kan också ladda dem med lite olika saker. T ex Hematit kan du ladda med lite vad du vill t ex beskydd, styrka osv 🙂

Hoppas du blev lite klokare av texten, haha. Känner mig så trött i huvudet att jag inte riktigt själv ser hur formuleringen är men fråga bara igen om det är något du inte förstod eller undrar 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

H-lena
5/19/15, 6:29 PM
#5

Men det stämmer ju inte, om du säger att bergskristaller INTE behöver renas, och sen att kristaller tar upp energi. Jag känner av när min mest använda ametist behöver renas, speciellt då jag alltid har den med mig och ibland använder den för att lugna ner mig (bla nervositet, negativa tankar och ångest). När jag känner att den inte har någon inverkan längre måste den renas. 

Sen har jag svårt att tänka mig att kristaller just reagerar med saltvatten men möjligen andra typer av Stenar!


Valkyrija
5/19/15, 6:45 PM
#6

#5 Bergkristaller är väldigt speciella Stenar. De är liksom kristallernas kristall, haha. Jag har aldrig känt att jag har behövt rena min bergkristall men jag skrev också att nog kan vara bra att rena lite då och då även om det(enligt mina erfarenhet!) inte behövs göras. De renar lite sig själva men du kanske har en annan uppfattning om dina bergkristaller än vad jag har om mina 🙂
Man ska göra det man själv känner är rätt. Det är det viktigaste.

Salt och Stenar reagerar med varandra. Min mor är kemist så jag litar på hennes ord i den frågan 🙂 Sedan så har jag själv alltid varit emot det för jag får helt enkelt ont i kroppen bara jag tänker tanken på att lägga mina Stenar i salt men som sagt, vi alla gör och känner olika och det är helt okej 🙂

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Valkyrija
5/19/15, 6:47 PM
#7

Nu menar jag alltså en kemisk reaktion vilket förstör stenarna i långa loppet. Inte att de reagerar energimässigt.

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Loris M
4/20/16, 7:34 PM
#8

Hm… nu blev jag fundersam över hur jag ska göra. Jag har köpt ett antal stenar:  bergkristall, radonit, ametist, labradorit, lapis lazuli, bronzit, hematit, solsten, jaspis, rökkvarts och ametistspets.  

Jag vill gärna rena dem och jag antar att de ska renas på olika sätt. Finns det någon bra sida där det står hur olika Stenar renas, eller finns det någon som vet hur alla mina eller åtminstone några av stenarna ska renas?

Carmarino
4/20/16, 7:52 PM
#9

#1 Kluster brukar vara "självrenande", men det är ju inget som hindrar att man ställer ut dem i månskenet.

När det gäller bergkristall så beror det lite på vad det är för sort. Min fantomkristall tog åt sig så otroligt mycket negativ energi en gång, att det tog väldigt lång tid att få den ren igen. Så bergkristall med infällningar måste också renas.

Kvartskristaller brukar det även gå att rena i rinnande sötvatten; typ en bäck eller något liknande.

#8 Du får passa på nu på fredag den 22 april. Då är de fullmåne klockan 07:25. 🙂
Här är en bra sida för att hålla reda på månens faser:
http://www.kalender-365.se/manen/manens-lagen.html


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loris M
4/21/16, 9:35 AM
#10

#9 Bra att veta, tack! 👍

Upp till toppen
Annons: