Annons:
Etiketterundersökningarfrågor
Läst 1180 ggr
Valkyrija
2015-05-26 18:18

Hur använder ni era kristaller ?

Ja vad använder ni era kristaller till

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Valkyrija
2015-05-26 18:19
#1

Just nu använder jag inte mina Stenar så mycket utan de ligger mest och ser fina ut på mitt bord 😃 Ska börja med kristallhealing så då kommer de allt få jobba  !

Vänligen, sajtvärden Alyssa ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[NeferNefer]
2015-05-27 11:43
#2

Jag tycker också mest att de är vackra att se på 😍

Tarotstollan
2015-05-28 01:22
#3

Jag har mina som smycken och extra stöd.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gardit
2015-05-28 15:45
#4

Jag använder mina mest som smycken eller prydnad, men visst händer det att jag har med mig några vid meditation och liknande.

Magi-cat
2015-05-29 14:52
#5

Mest för att de är vackra att se på, men har ofta några Stenar i fickan också….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KitoBonito
2015-05-31 21:22
#6

Jag skulle vilja välja flera! Jag använder stenarna i meditation men jag har dem även i fickan och som smycke.

Annons:
[Bettanbop]
2015-06-05 23:29
#7

Använder dem inte till något speciellt, men gillar de energier de ger mig, så jag sitter och håller i dem mest och plockar runt dem lite.

StillaSinnet
2015-07-18 11:07
#8

Jag skulle ha önskat alternativet Allt!

Jag har dem som prydnader där de får sprida extra energi i rummet, som fen shui i vissa rum för att skapa särskilda stämningar eller påverkan (som nattro i sovrummet/rökkvarts, ekonomi runt kontoret/pyrit och falköga, välkomnande i hallen/blå bandagat, glatt i vardagsrummet/kvarts av alla slag, kärlek vid yoga/grönt och rosa osv), som healing när det behövs (tex en karneol i framfickorna på byxorna vid mensvärk eller en stor, kall bergskristall över pannan vid migrän och feber), som smycke i korg+läderrem som kan bytas ut efter sinnesstämning och jag håller ofta några i händerna när jag mediterar. Det kan vara flera eller enstaka. Allt från schamansten, moldavit, kryophras, ryolit, chiastolite, angelit, safir, flourit och alla Kvarts som BK, ametist, citron, rosenskvarts, rökkvarts.

Jag har börjat använda larmar, amazonit, agater och jaspis på senare tid. Alla meditationer behöver inte vara så högvibrerande. Det är skönt i bland med bara rofyllda och jordande meditationer.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Kayenta
2015-07-18 16:58
#9

Använder dom till så mycket både inom healing och annat.Smycken med kristall bär jag sällan bortsett från turquoise som jag känner en stark samhörighet med.

En del står som prydnad medan andra badar i grovsalt och så får dom byta plats mellan varven för att konstant sprida sin underbara energi.

Känner en stor respekt med dom kristaller jag har och vila är A och O för att dom ska behålla sin kraft och energi så då får dom turas om att vara framme eller ligga i "badet" 🙂

Upp till toppen
Annons: