Annons:
Etiketterundersökningarfrågor
Läst 2523 ggr
jossa5
10/26/15, 6:23 AM

Hur förvarar ni era stenar och kristaller?

Som titeln lyder, hur förvarar ni era samlingar? Visa gärna foton för inspiration. :)

Jag har mina i en trälåda just nu, förutom dom större kristallerna och dom Stenar jag hittat i naturen. Dessa ligger ovanpå ett litet skåp jag har.
Ska fota i eftermiddag så ni får se. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
Crucio
10/26/15, 6:55 AM
#1

Jag har mina i två sådana här lådor från Clas Ohlson. 2 - 3 Stenar per fack och så lappar där jag skrivit stensorterna.

http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9193328771102.jpg


Sajtvärd på Skrivlust

Magi-cat
10/26/15, 7:33 AM
#2

De flesta i trälådor fast en hel del ligger framme, förstås, på fönsterbrädor och byråar…

De finaste kristallspetsarna har en egen låda…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

StillaSinnet
11/4/15, 8:46 AM
#3

Mina ligger framme på pianot, fönsterbräden, nattduksbord osv. Några är samlade i kristallklar med lite tyg i. Några ligger grupperade på glasfat ämnade för blockljus. De minsta seedsen ligger i värmeljuskoppar från IKEA och i påsar.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

fridelfina
11/4/15, 7:20 PM
#4

De flesta av mina kristaller ligger i två stora glas med fot, mina naturstenar ligger i en blå papplåda och så har jag en kristall i vardera jeansficka (ametisthjärta och hematitsten) varje dag och en stor dubbelspets i min handväska…. sen finns det nog lite fler Stenar och kristaller lite här och var i bostaden! 😎

 
 

Tarotstollan
11/9/15, 12:27 AM
#5

Jag förvarar mina Stenar i exakt lika dana lådor som #1. har. Jag har hittills 3 lådor men skulle behöva några till. Dessutom ligger det Stenar lite överallt i fönster och på hyllor.  De största har jag också liggandes lite överallt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: