Annons:
Etikettfrågor
Läst 2055 ggr
michellemimmi
2015-12-03 10:31

Bra för sömn

Jag vet inte om jag har kommit till rätt forum. Men jag försöker ändå.
Har sedan en lång tid tillbaka haft svårt att sova (troligtvis pga depression) jag kan somna, för jag är alltid trött. Problemet är att hålla mig sovande! Min läkare har givit mig Propavan att äta. Men min kropp gillar inte tabletter och jag blir bara ett enda virrvarr inuti. Resultatet av dessa piller blir bara oro, en hjärna som inte vill någonting och ännu mera seghet och oförmåga att göra saker.
Nu undrar jag över kristaller som kan hjälpa mig att finna inre lugn, och om någon vet vart man hittar BRA kristaller. Jag vill inte ha någon fejksten. Tanken är att jag vill ha något som hjälper mig under natten att samla energi så att jag kan ta tag i mig själv lättare. Energi och ork är det dåligt om just nu..
Har läst att ametist och rosenkvarts ska vara bra för detta? Är det någon som har koll? :)

Hjärta/Mimmi

Annons:
Valkyrija
2015-12-03 14:32
#1

Hejsan!
Tråkigt att du har svårt att sova :( En ametist och en hematit under kudden sägs vara bra mot sömnlöshet så det rekommenderar jag dig att testa. Även rosenkvarts är lugnande men tänk på att inte ha för många olika Stenar samtidigt då de kan göra mer skada än nytta :) Testa dig fram! I vilken ort bor du? I Stockholm finns kristallrummet och i Göteborg finns Ametistgrottan och Regnbågen. Sedan finns det en hel del sidor online också som säljer typ amuletten, vattumannen etc :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

michellemimmi
2015-12-03 16:09
#2

#1 tack :) 

Vet du om det är olika kvalité på stenarna? 
Ametist och hematit blir mitt första test :)

Hjärta/Mimmi

Valkyrija
2015-12-03 17:41
#3

Ja det finns det ju men du ska välja de Stenar du dras till :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

michellemimmi
2015-12-03 18:54
#4

#3 Såklart ska man välja så! :D Tänkte mest på kvalitén i nätshoppar då jag bor ute i skogen ;) Om det inte finns någon fysisk affär i Södertälje eller Nyköping.. Hmm..

Hjärta/Mimmi

Tarotstollan
2015-12-04 03:34
#5

Jag har Turmalin och Mossagat i sängen och jag tycker att det ger bättre sömn av det.
Mina ligger längst ner vid fotändan under lakanet och jag har 2 Turmaliner en i varje hörna och de 2 Mossagaterna ligger i mitten av sängen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

michellemimmi
2015-12-04 07:03
#6

Turmalin har jag aldrig ens hört om! Mossagat kan jag faktiskt ha någon hemma redan.. Hmm! Tack för tipset :)

Hjärta/Mimmi

Annons:
Magi-cat
2015-12-04 07:56
#7

Komplettera gärna med en doftpåse med avslappnande lavendel.

En del använder humle, men alla gillar inte den doften.

Månsten under kudden ska också vara bra för sömnen.🙂😴


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

michellemimmi
2015-12-04 08:04
#8

#7 lavendel kanske jag också ska prova! :) då luktar det gott också! ;D

Hjärta/Mimmi

Tarotstollan
2015-12-04 23:49
#9

#6. Jag fick tipset av en kompis!👍
" Turmalin rengör, renar och omvandlar tät  energi till en  lättare vibration. Den jordar andlig energi, renar och balanserar samtliga chakran och bildar en skyddande sköld runt kroppen".
 Detta enligt "Boken om Kristaller" av Judy Hall.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jossa5
2015-12-05 06:50
#10

Jag har en ametist under kudden (i örngottet för att den inte ska försvinna), och jag sover mycket bättre när jag har den där än dom nätter jag inte har någon sten.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

StillaSinnet
2015-12-05 12:47
#11

Rökkvarts kan rekommenderas om dina sömnbesvär störs av oroliga tankar ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

fridelfina
2015-12-09 21:15
#12

Södertälje är ju inte så långt från Stockholm och Kristallrummet! Har du nåt ledigt i jul är det väl en lagom dagstur?

De har Stenar i olika kvaliteter och jag känner väl att det är bäst att välja själv, har köpt på nätet nån gång, men blivit lite besviken. När man har stenarna i handen är det lättare att välja den som man känner är rätt!

 
 

Tarotstollan
2015-12-30 05:18
#13

#8. Hur har det gått? Har du skaffat några Stenar och har sömnen blivit bättre?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
michellemimmi
2016-01-02 09:15
#14

Har en ametist och en mossagat i sovrummet nu, samt att jag tagit tag i en del obekväma saker i mitt liv. Sover inte fullt så oroligt längre, ett par nätter har jag till och med fått sova hela natten!! Och det är helt fantastiskt. Är fortfarande riktigt trött till och från, men det är bättre i det stora hela nu :)

Hjärta/Mimmi

Tarotstollan
2016-01-02 21:20
#15

#14. Det låter bra! Lägg Mossagaten i sängen så kanske det blir ännu bättre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: