Annons:
Etikettstenars-egenskaper
Läst 852 ggr
[Silverräv69]
2015-12-14 19:13

Rädsla för att använda

Hejsan! Jag har en mycket gammal och älskad klocka i form av ett hände som jag har en fråga kring. För 1½ år sedan var jag med om en olycka, jag hade ett par örhängen och hänget på mig vid tillfället. Båda är av ädelmetall och med ädelstenar i. Jag har kristaller hemma som jag använder och laddar allteftersom det behövs och känner att de skänker mig den lindring/styrka jag behöver. Är även mycket intresserad av allt kring ädelstenar, deras energi och användningsområden. =) Dessa 2 smyckena som jag haft på mig är jag nu rädd för att använda. För att mitt inre tror att jag genomsyrade dem med skräcken och de negativa känslorna från olyckan. Inga andra föremål/saker har hindrat mig från att använda dem allteftersom jag tillfrisknade, som kläder, samma bil, telefon, väska, skor..ja ni förstår. Men smyckena tar verkligen emot. Kan man överföra negativa känslor och om svaret är Ja? Vem vänder jag mig till då för att rena dem igen? För jag är verkligen rädd för att använda dem. Tack på förhand för era svar och råd! =)

Annons:
Valkyrija
2015-12-14 21:00
#1

Hejsan!
Ja, sådant kan sätta sig i dina kristaller. Det finns flera olika sätt att rena på. Beroende på vilka Stenar det handlar om så kan du rena dem under vatten(vissa Stenar tål inte vatten så ta reda på det först), du kan lägga dem i månljus men jag tror att det mest effektiva i detta fall är att hålla dem över salviarök. Tänd en salvia och håll stenen i röken tills den känns ren.
Hoppas allt är bra med dig nu och lycka till ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Silverräv69]
2015-12-15 11:18
#2

Tack Alyssa! Jo, det är bra me dig, olyckan spökar fortfarande i bland med mig, men i övrigt ser jag det som en enorm livserfarenhet jag förmodligen behövde. Stenen är en liten rubin. Tack för råden! 😃

Magi-cat
2015-12-16 09:17
#3

Skönt att det är bra med dig nu!

Härligt med rubinen, jag förstår att den betyder mycket för dig.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Silverräv69]
2015-12-16 15:42
#4

Tack Magi-cat! =)

Upp till toppen
Annons: