Annons:
Etikettallmänt
Läst 871 ggr
[klarabastin]
2016-01-29 16:14

Hur organiserar ni era stenar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni de framme eller i en låda? På en hylla? Ta gärna bilder!🙂

Så här ser mina ut!

Annons:
Magi-cat
2016-01-29 16:29
#1

Vad vackert!😍

Jag tycker det är trevligt att ha stenarna framme, men en del ligger i trälådor och fina askar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

katsy
2016-01-29 17:59
#2

Härliga bilder!

Jag har några framme och andra ligger i en fin chokladkartong. 

Sen har jag mina stenpärlor vid arbetsbänken ✨

fridelfina
2016-01-29 19:47
#3

Oj vad fin ametistgrotta du har uppe till vänster! Blir riktigt avundsjuk!

Jag har de flesta Stenar i två jättevinglas (de är egentligen köpta som ljusstakar)

Sen har jag några lådor med Stenar från naturen också

 
 

StillaSinnet
2016-01-30 11:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Härliga kristaller!

Jag har flera bilder på min samling här  forumet. Jag har dem få flera ställen och gärna grupperade i chakrafärger men också i mineralgrupper. Kvarts för sig tex. Spetsar för sig, trumlade för sig, råa för sig. och de minsta ligger i små skålar eller fat. Det mesta ligger på mitt piano.  och på ett sidobord vid soffan ligger dee flesta av mina stora kvartsspetsar

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Yukionna15
2016-01-30 14:46
#5

Har så många i olika askar, i bokhyllan m.m. Jätte fint upplagt, funderar på att göra något liknande 🙂 Jag undrar, vad för sorts sten är den blåa är? 🙂

StillaSinnet
2016-01-30 15:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Det här är min gäststuga. Bilden är gammal för nu finns det ett tak över dörren och fin takfotsbelysning längst sidorna. 

 De två stora burarna längst bak är råttburar. Nu är alla råttor döda och burarna är sålda. 

I alla plastlådor fanns förr möss under min storhetstid inom musaveln. Just nu låter jag de sista gamlingarna få leva kvar som pensionärer och när de sista går bort kommer jag riva ut alla djupa hyllplan (ca 50cm djupa) och ordna en egen yoga/meditationstuga. När det är klart (ca 1,5 år från nu) så ska jag ha mina kristaller här ute i stugan. Det blir så spännande att få möblera och fixa med hyllor, montrar, brickbord osv och få flytta in i all energi! Ljus, aromalampor, kuddar, bolster, filtar och varmt te. Tills dess suger jag i mig av era idéer 👍

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Upp till toppen
Annons: