Annons:
Etikettallmänt
Läst 1158 ggr
StillaSinnet
2016-03-25 08:41

Avslutningsgåva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har nästan alltid på mig märkliga smycken, olika Stenar osv och eftersom jag jobbar på en förskola har många av barnen noterat det och frågar vad det är för Stenar jag har på mig. Jag använder ofta bur så jag kan byta sten. 

Eftersom de själva frågar så svarar jag så gott jag kan. Kvarts, bergskristall, ametist osv. Jag förklarar att det finns berg med dessa färger och hur häftigt det skulle vara att se ett sådant berg eller hitta en sån här fin sten ute. Oftast är det spetsarna de fascineras av och tänker å sjörövare och diamanter osv. För några år sedan ormade vi en skattjakt i skogen där de fick leta guldstenar (målade) och sedan fikade vi sittandes på en gammal omkullblåst gran och berättade sjörövarhistorier.

Ute på gården letar de kvaris i grus och sant och kommer till mig oh visar upp små glittrande korn, lyckliga och strålande.

Nu till sommaren slutar åtta av "mina" förskolebarn för att börja i förskoleklass till hösten. Jag har därför bekostat en personlig gåva till var och en.  Jag köpte in trumlade karneol, citron och rosenkvarts. Alla fick välja sin egen sten som vi satte i en bur, band en snodd i (som man kan rycka av om någon skulle fastna, safe) och sedan lägger jag dem i presentpåsar som de ska få till sommaren. Alla får dessutom en bit rå ametist att byta ut sin egenvalda sten med om man vill. 

-Den kan ni ha som en lyckoamulett när ni börjar skolan, sa jag och gömde undan alltihop.

Efterosm de redan nu vet om sin kommande gåva så pratas det om dem dagligen och längtan är obeskrivlig ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Torparmor
2016-03-25 08:53
#1

Tänk vilka minnen "dina" barn får. Hur gör du burarna?


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

StillaSinnet
2016-03-25 10:35
#2

Burarna köper jag färdiga 🙂

Vet inte om man får lägga in reklam, om inte så får admin ta bort, men här är en länk till just denna typ av bur.

Här finns olika storlekar och enklare, billigare, modeller av burar LÄNK

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2016-03-25 10:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Lägger in der bilder på själva burarna och deras töjbarhet. Jag har större spetsar och Stenar i mina. Den med bergskristallspetsen är i en så billig bur för en femma. Förr fanns det bara sådana och den är gammal. Den med rosenkvartsen ligger i en dyrare bur som är ca 25mm outtänjd. Spetsen och rosenkvartsen är 4cm

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tarotstollan
2016-03-25 20:00
#4

Vilken härlig idé, verkligen ett minne för livet!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sabinan
2016-03-26 00:15
#5

Så generöst av dig att ge barnen så fina kristaller.
Det är verkligen ett minne för livet. 🙂
Min dotter har några kristaller som hon fått av sin "fröken", det blev början på hennes sten- och kristallsamling, som är mycket fin idag.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

StillaSinnet
2016-03-26 05:27
#6

Tack, ja alla barn älskar väl att samla på Stenar egentligen. Halvädelstenar är ju bara lite skarpare i färgerna än vanlig gnejs, glimmer eller granit 🙂

Ps: jag ser nu jättemånga mysko felstavningar i mina inlägg och ber om ursäkt för dem 🤔

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Torparmor
2016-03-26 08:47
#7

Tack för dina länkar. Det var inga stora kostnader heller för att beställa.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

fridelfina
2016-03-27 10:04
#8

Fint gest!

 
 

katsy
2016-03-27 12:04
#9

Jag jobbar också med barn och de är mycket fascinerade av mina halsband som jag byter allteftersom jag känner att jag behöver en ny sten. Vi har en jättefin skolgård som går en del ut i skogen med berg och en del av ett elljusspår som är grusat går igenom. De har mycket roligt med alla dessa Stenar de hittar runtomkring, leker stenaffär osv. Letar efter glittrigaste stenarna och sköljer dem i bäcken. Stenar är så enkla och kreativa saker som man kan göra mycket med :-)

Upp till toppen
Annons: