Annons:
Etikettidentifikation-stenar
Läst 1413 ggr
matiildaj
7/18/16, 9:15 PM

Vilka ädelstenar/kristaller är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Igår köpte jag dessa Stenar, men tyvärr vet varken jag eller hon jag köpte dem av vad för sorter det är. Vill ju självklart veta det så att jag vet vad de kan användas till. Är det någon som har en gissning på vad det kan vara? Den första är blå och den andra lite brunsvart.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Valkyrija
7/18/16, 9:33 PM
#3

Tog bort mina kommentarer då det blev heltokigt, haha. Den brunsvarta skulle kunna vara oxöga och den blåa iolite 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Zadeira
7/18/16, 9:40 PM
#4

Kan inte den blåa vara Kyanit också?

Valkyrija
7/18/16, 10:35 PM
#5

#4 ytterst tveksamt faktiskt… Det var min fösta tanke också men googla på iolite raw så ser du att denna är typ identiskt 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

matiildaj
7/19/16, 8:12 AM
#6

#3 #4 den bruna skulle absolut kunna vara oxöga, men den blå känner jag mig fortfarande lite osäker på…

Annons:
StillaSinnet
7/31/16, 10:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

Håller med om iloit på den blå mest pga att den är lite transparant och därför genast plockar bort både sodalit, azurit, dumortierit, blå Kvarts, Lapis lazuli och agat. Kyanit är ett silikat med långa fibrer i, typ asbest. Det är otroligt ovanligt med transparent kyanit.  Iloit kallas också vattensafir. Jag har några mjuktrumlade här hemma. 

På bilen jämför jag med rå sodalit, Lapis lazuli och kynit. De små är vattensafierna mer ser mörka ut när inget ljus lyser på dem. Syns bättre ensamma i handen

Den brunsvarta är mer svårdefinierad… Jag har en agat, troligen dålig kvalité av karneol, som påminner om din men min går i röd/brunt istället för brun/svart. Agat kan dock variera mycket i färger

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
7/31/16, 10:14 AM
#8

Iolit kan användas för att stimulera visioner och har använts i shamanska healingcermonier för att stärka den andliga kraften. Den stöder intuition, inre seende och är utmärkt vid alla former av inre resor. Den kan också användas vid guidade meditationer och visualiseringar, vid astrala resor och reinkarnationsresor.
Chakra: Pannan

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: