Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 1745 ggr
Derrtag
2/18/18, 10:38 AM

Någon som har Moldavit till salu?

Jag söker ständigt efter stenen Moldavit som egentligen är en sorts glas från rymden, och kan bara hittas i Tjeckien. Om det är någon som har några exemplar och skulle gärna vilja sälja det så skicka ett pm till mig!☺ Tack-tack😀

Annons:
Carmarino
2/18/18, 10:56 AM
#1

Har haft i alla fall, men jag tror att jag sålde alla för något år sedan. Ska kolla om jag har några kvar. De var dock väldigt små.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/18/18, 2:00 PM
#2

Har kollat nu, men tyvärr hade jag inga kvar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Derrtag
2/19/18, 8:07 AM
#3

#2 😘 snällt av dig, tack!💖

Derrtag
3/19/18, 4:23 PM
#4

Jaaa, nu har jag äntligen skaffat denna fantastiska sten! Den kommer någon gång under veckan , jag fick den från en vän i mitt hemland. Sååå glad jag är! Den är dock väldigt liten, 6.7 g, men det blir spännande att se. Bilder kommer också sen!

Carmarino
3/19/18, 4:39 PM
#5

Roligt att du lyckades få tag i en till slut. Hittade den här sidan, där man får en uppfattning om storleken på stenen. Välj #16 så får du upp en bild på en som väger 6,72 g, d.v.s. nästan exakt som din. Så stora brukar de inte vara, utan normal storlek är 1-2 cm. Tror inte de väger mer än 1-3 gram - eller mindre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Derrtag
3/20/18, 8:15 PM
#6

#5 Men då var den ju inte så liten i alla fall:) Tack för länken, det finns andra vackra kristaller också på den sidan märkte jag nu! ;)

Annons:
Frixadora
5/30/20, 8:45 AM
#7

Jag har Moldavit att sälja

[ghostdoggy]
12/9/20, 9:36 PM
#8

Moldaviten är ju dyrare än guld per gram,men den är åxå mer sällsynt..fruktansvärt bra kristall till healing iallafall 😊

Upp till toppen
Annons: