Annons:
Etikettidentifikation-stenar
Läst 2098 ggr
Pindel
3/31/18, 5:18 PM

Stensort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rad 1 1 - matt svart. Man kan skönja lite ränder i brunt och ljus går/vit 2 - genomskinlig i ljust lila. Aldrig sett en så ljus ametist men kan det vara så? 3 - mörkt blå, enfärgad. Rad 2 1 - mörkt blå som övergår till vit. Tror ej att det är en sodalit. 2 - grå med ränder i svart. Bruna ränder som tränger igenom stenen är rost. 3 - blåmelerad utan vita inslag Fotot gör stenarna ljusare än i verkligheten

Annons:
Valkyrija
4/6/18, 4:09 PM
#1

Rad 1
1. Behöver en lite bätte bild på endast den tror jag. Svarta Stenar kan vara väldigt svåra att se skillnad på.
2. Ser ut som en rosenkvarts mer tycker jag för i mina ögon ser den rosa ut, men ja, ametister kan vara väääldigt ljusa :) 
3. Behöver en bättre bild på denna också. 

Rad 2
1. Ser absolut ut som en sodalit!
2. Landskapsjaspis skulle jag nog säga.
3. Sodalit

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Pindel
4/8/18, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sten 1 Mattsvart intill grå med svaga ljusa ränder.

Pindel
4/8/18, 5:02 PM
#3

Sten 2. Här i jämförelse med en rosenkvarts till vänster

Pindel
4/8/18, 5:03 PM
#4
Pindel
4/8/18, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sten 2

Pindel
4/8/18, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6
Annons:
Pindel
4/8/18, 5:05 PM
#7

Sten3 Men en obsidian i jämförelse. Stenen är blå, men väldigt svårt att få på bild

Valkyrija
4/26/18, 1:43 PM
#8

Den mörkt blåa kan vara falköga om den skimrar lite. Googla falköga och se om den liknar i strukturen :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Pindel
4/28/18, 10:01 PM
#9

Tack Alyssa. Det verkade stämma, falköga .

Valkyrija
4/29/18, 2:21 PM
#10

Härligt! :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: