• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu Senaste inläggen - Om andra sajter Allmänt Healing & chakran Efterlysningar
Mineraler och kristaller
4 svar

_Fisken
2018-06-28
Kristall kluster
0 svar

micki78
2018-03-21
Någon som har Moldavit till salu?
6 svar

Derrtag
2018-03-20
Hitta stenar i Södermanland?
0 svar

Elcyion
2017-07-18
Efterlysningar
0 svar

Taralii
2015-05-03
Egenskaper Forumslekar Frågor Identifikation av stenar Min samling Smyckestillverkning Stjärntecken Säljes Undersökningar & frågor - Om andra sajter - Om stenar iFokus - Övrigt / Off topic

Månadens kristall: Februari 2019 - Ametist

(Uppdaterade artikeln lite//Derrtag) Månadens kristall för februari 2019 är en av de mest kända och attraktiva kristaller på marknaden. Även den som inte alls är speciellt hemma på stenar och kristaller har garanterat hört namnet någon gång och kan säkerligen koppla namnet till denna vackra, lila och andliga sten. Läs mer »

Sten- och mineralmässor 2016

Här hittar ni de olika mässorna som dyker upp runt om i Skandinavien under 2016. Läs mer »

Kvarts

Kvarts är ett mycket vanligt mineral på jorden och som kristaller uppskattade smyckestenar. Läs mer »

Månadens kristall: Juni 2015 - Hematit

Efter ett önskemål om en artikel kring stenen Hematit så kommer Månadens kristall för juni nåågra dagar tidigt. Läs mer »

Boktips

Här listar jag några boktips gällande stenar, kristaller och mineraler. Läs mer »

Artiklar på Stenar iFokus

Här hittar ni alla artiklar som skrivits på Stenar iFokus. Klicka på artikeln du vill läsa. Läs mer »

Om Prehnit

Fick ett önskemål om en artikel om Prehnit så here we go ;) Läs mer »

Kristaller - Moder Jords sköna frukter

I äldre traditioner brukar kristaller kallas Moder Jords blod eller celler. Alla stenar berättar en historia, på sitt sätt, och varje sten är unik i energi, färg och form. Läs mer »

Presentation utav sajten och mig

Det finns en hel del sajter här på iFokus som snuddar kring ämnet stenar. Exempel är Häxor iFokus, Healing iFokus, Spiritualism iFokus och Tarot iFokus. Jag kände dock att det inte fanns tillräckligt med information och att just stenar, som ju har en väldigt stor och unik betydelse för oss som gärna jobbar på ett spirituellt plan, fick alldeles för lite uppmärksamhet. Detta resulterade i att jag tog saken i egna händer och startade upp sajten Stenar iFokus. Läs mer »

Mohs hårdhetsskala

Freidrich Mohs var en tysk mineralog som levde mellan år 1773 och 1839. Han var en av grundläggarna av den naturhistoriska systematiseringsmetoden och är berömd som kristallograf. År 1812 skapade han Mohs Hårdhetsskala som används än idag. Läs mer »

Sten- och mineralmässor 2015

Här hittar du de mässor som hålls i Sverige 2015. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Dagens visdomsord av Dalai Lama
  • KRISTI ÅTERLÖSNING
  • Ord för dagen
  • Skjutningarna i Sverige- 3
  • REXKATTER Vecka 50
  • Götgatan kan grävas upp – i sex år
  • Godmorgon måndag 9 dec
  • Babbel 9 dec.
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen