Allmänt snack (OT)
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan prata om lite av varje. Det behöver inte handla om Stenar, men det gör inget om det kommer in lite stenprat också.
Kan berätta att aktiviteten på sajten har ökat rätt mycket den senaste tiden. I början av året låg aktivitetsindex nära noll. Sedan började det stiga långsamt och höll sig på mellan 200 och 300 ganska länge. Just nu har vi ett aktivitetsindex på drygt 600. Det är roligt att det blivit lite mer "fart" på sajten och om vi hjälps åt kan vi nog hålla liv i den i fortsättningen också. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Trevligt med en prathörna! 🙃🙂
Kul att aktiviteten ökat!! 👍🏻😃
💖🧡💛💚💙💜
Ja, det är kul när det händer något på en sajt.
Jag har inte ägnat mig mycket åt Stenar de sista åren. Luften gick ur mig just med Stenar när "min" affär flyttade.
Jag tror att den sista "stenen" jag köpte var en färgad röd korall som jag skulle ha på mig för att grunda mig och inte tänka så mycket på all skit som fanns runt mig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Roligt att ni gillar prathörnan. Aktivitetsindex har för övrigt kommit upp över 700 nu, så tack för att ni hjälper till med sajten. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2: Har inte själv ägnat mig så mycket åt stenarna på rätt länge, men det är roligt att ta fram dem och titta på dem lite då och då.
Har lagt till en ny sajt på länksidan. Hittade nämligen den här sajten när jag letade efter information om spektrolit, labradorit och larvikit. Den innehåller otroligt mycket bra information om Stenar och geologi i allmänhet.
Klicka på någon av bilderna så kommer du till startsidan. Här finns länkar till en massa information. Välj Utbildning och sedan länken "Encyklopedi av Geologiska och Mineralogiska termförklaringar" om du vill hitta mer om olika Stenar och annat. Det var på en av de sidorna jag hamnade när jag sökte.
På sajten finns också en massa fantastiska foton på olika Stenar, så där kan man nog botanisera i många timmar. 😊
Vart köper ni Stenar? I en affär eller på någon webbsida?
Själv har jag inte köpt Stenar på väldigt länge! Vi har ingen affär här på orten, kanske är tur, annars kanske man skulle bära hem stora stenlass! haha! Men annars är det ju väldigt trevligt att gå och titta och framförallt känna in vilka Stenar man dras till. Det brukar också vara så härlig atmosfär i sådana affärer! :)
Jag brukar plötsligt komma på att jag vill ha en viss sten när jag läst något eller någon har tipsat, då uppstår detta problem, vart ska jag få tag i stenen?
Det finns en uppsjö av webbsidor, så jag kanske hittar stenen relativt lätt men då tillkommer frakten! Om stenen kostar 20 kr tycker jag att det blir för mycket frakt med exempelvis 49 kr, en sten ryms ju gott i ett sk "Sverigekuvert" även om man lägger lite vaddering runt, med ett frimärke (max två), frimärksvärdet i dag, 12 kr? Visst kan jag köpa två, det är alltid bra att ha !:) men tycker fortfarande frakten blir för mycket, vill inte betala lika mycket eller mer för frakten än vad varan kostar, speciellt inte när den är så liten och lätt! :)
Hur gör ni? Vart handlar ni? Finns det billigare eller till och med gratis frakt nånstans?
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-05-29 10:17 av Sabah
#6: På den tiden när jag köpte de flesta av mina Stenar fanns knappt internet. 😄
Eftersom jag själv sålde Stenar då så köpte jag de flesta av grossister, men även på mässor och i butiker. Då fanns det ett par stycken butiker här i närheten. Numera finns det nog bara en - åtminstone som jag känner till.
Tror inte jag skulle vilja handla Stenar på nätet, för jag vill gärna känna på deras energier innan jag bestämmer mig. Fast om det hade varit en sten jag väldigt gärna ville ha, som inte fanns någon annanstans, kanske jag hade funderat på att köpa den på nätet.
Nu känner jag inte att jag saknar några Stenar faktiskt, så därför blir det inga köp. Har till och med funderat på att börja sälja av lite av mina Stenar, eftersom jag inte använder dem. Då är det bättre att de kommer till någon som har nytta av dem.
#7: Förstår det, du har ju gott om Stenar, de var ju rätt lättanskaffadde då du jobbade med det! ☺️
Det bästa är ju så klart att välja ut de Stenar man vill ha, att få gå runt och både se och känna på dem! 🙂
De flesta jag har, är köpt antingen på en affär eller på marknad. Fick några Stenar i present någon gång för länge sedan också. Någon sten är skickad till mig, från den som sålde här på marknad men det är så länge sedan och jag har inte kvar några kontaktuppgifter, det kan vara så att hon upphörde med verksamheten.
Hittade sidan Amuletten, där var frakten 29 kr. Det är den minsta fraktkostnad jag sett, får se om jag beställer där men de har inte jättestort utbud, saknade Eld agat och Bronzit som jag sett på någon annan sida där frakten var dyrare och dessutom minsta ordervärde 130 kr, så mycket Stenar hade jag inte tänkt att köpa..
Förutom Eld agat och Bronzit tänkte jag köpa solsten och några fler citriner.
💖🧡💛💚💙💜
#8: Ja, det var snudd på julafton när det var dags att köpa in nya Stenar. 😊
Oftast handlade jag dem i Danmark (Helsingör ligger nära), men med herkimerdiamanterna var det så lyxigt att försäljaren kom till mig istället.
Han var inte ett dugg intresserad av energierna i stenarna, så den jättestora herkimerdiamanten som syns underst av de tre på bilden i #0 ansåg han var "sekunda" vara, eftersom den var halv. Därför fick jag köpa den för 70 kronor - vilket var enormt billigt även då (ca 30 år sedan). Den är ju stor som en handflata ungefär och rätt tung.
Du får hålla utkik när samhället börjar öppna igen. Då kanske det kommer någon stenmässa i närheten av där du bor.
#9: Det förstår jag var trevligt, att få köpa hem nytt! 🙂
Det var ett verkligt fynd, med herkimerdiamanten! 💎🙂
Någon mässa vet jag inte av, det blir nog till att beställa från någon webbshop. Får fortsätta kolla runt! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Jag har ju lyxen att ha Stengården här i staden. Har inte varit där på några månader men det är en mysig affär.
#6 Jag brukar handla från Sunangel creations ( https://www.sunangelcreations.se ), alltid fraktfritt därifrån, dock är minsta ordervärde 100 kr. De brukar också ha rabatter lite då och då.
Jag beställde från Sunangel creations. Har nu fått dem, renat dem i vatten och lagt ut dem i rabatten! 🙂 Foto kommer senare! 💎🙂
Kollade runt lite just när det gäller rening i vatten, då inte alla Stenar tål vatten ville jag kolla upp detta ordentligt så man inte förstör någon! 🙂
Hittade en sida där man beskriver Mohs hårdhetsskala och listar Stenar utifrån den och talar om vilka som tål vatten eller ej, även undantag. Jag delar med mig av länken: https://ohlamoon.se/blogs/blogg/kristaller-och-vatten
Då inte alla Stenar tål sol heller har jag kollat lite på det också, hittade lite info om det men inte lika mycket men det är i alla fall räknat upp en del Stenar på Lotusblomman som inte tål sol.
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-06-10 07:46 av Sabah
#15: Bilder kommer, roligt att förena två intressen! ☺️ Ni har sett många av mina tidigare Stenar men inte riktigt alla. Nu inhandlade jag 4 st nya, varav ett halssmycke. Jag låter de ligga ute några dagar nu när de är nya, de kan nog behöva laddas ordentligt efter sin resa! 💎🙂
💖🧡💛💚💙💜
#16: 👍
Brukar ni programmera era kristaller?
Jag tänkte att jag skulle göra det nu för första gången🙂
Jag har renat och laddat den och förberett mig själv men då körde jag fast lite på hur jag skulle lägga orden! Har tittat lite på två olika "mallar" så att säga, och format en procedur i huvudet.
På ett ställe står det "Jag programmerar denna kristall för…" att ge mig en god ekonomi (fyller jag i som exempel).
På ett annat ställe står det att man ska använda sig av en "positiv affirmation som att det redan existerar".
Jag kör fast för att det i det första exemplet blir det ju så att det är i framtiden.. Hur viktigt är det? Har någon erfarenhet av detta? Hur gör ni?
💖🧡💛💚💙💜
Har aldrig programmerat mina kristaller, så jag vet inte riktigt hur det fungerar. Fast av din beskrivning verkar det vara ungefär som när man gör affirmationer. Där är det viktigt att man gör dem i presens (nutid) och aldrig använder negationer (typ "inte").
Gör man en affirmation som lyder t.ex. "jag kommer att få god ekonomi", då skjuter man det framför sig hela tiden och det inträffar aldrig. Gör man en affirmation som lyder t.ex. "jag blir inte sjuk" då tolkar det undermedvetna det som "jag blir sjuk" eftersom det inte registrerar negationer.
Du kan ju istället säga Jag programmerar denna kristall med god ekonomi". Då undviker du både framtid och negationer. Kan dock inte garantera att det funkar. 😉
Ska du göra en affirmation ska den mycket riktigt uttryckas som att den redan är ett faktum, t.ex. "jag har god ekonomi", "jag är frisk" etc.
Jag tycker det känns bättre att säga att jag programmerar än en affirmation.
Hängde nog upp mig på att stenen ska "göra" något, ska "ge mig", alltså framtid. Men nu när jag har låtit det sjunka in så kan jag ju formulera mig som du föreslår! Skönt att lufta sina tankar! 🙂
Tack för svar, skönt att bolla tankar lite! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Hm, nu hängde jag upp mig på "för" eller "med"!😅
Jag programmerar denna kristall för god ekonomi!
Eller..
Jag programmerar denna kristall med god ekonomi!
Blir det nån skillnad i intentionen?
💖🧡💛💚💙💜
#20: Det är inte riktigt samma sak att programmera en kristall som att affirmera, även om man använder ungefär samma teknik. Så du gör helt rätt i att säga att du programmerar kristallerna. Att affirmera är ju mer att man "programmerar" sig själv. 😊
#21: Det blir det nog, men eftersom jag inte har erfarenhet av att programmera kristaller kan jag inte säga säkert. För mig betyder "med god ekonomi" att det är kristallen som får god ekonomi, men jag är lite osäker där.
Måste man säga "jag programmerar denna kristall" innan, eller kan man hoppa över det och bara säga "denna kristall genererar pengar till mig"?
Jag tänkte också först att programmera med god ekonomi betyder att det är kristallen som får god ekonomi men tänkte sedan att det jag programmerar den med sänder den till mig, om du förstår hur jag menar!? Men det kanske är fel att tänka så? Har som sagt ingen erfarenhet alls, har aldrig programmerat en kristall! Man kan nog säga på andra sätt också! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Jo, jag förstår hur du tänker. Eftersom jag inte heller har någon erfarenhet av att programmera kristaller så vet jag inte alls vad som är rätt och fel. Tror nästan det är lättare att använda en affirmation istället. 😄
Här står lite om hur man programmerar och avprogrammerar kristaller. Det står dock inget om hur man ska formulera sig.
https://kristallakademin.se/blogg/sa-programmerar-du-din-kristall
Mer information, men inga formuleringar:
https://lotusblomman.nu/kristaller/hur-man-kan-anvanda-sig-av-kristaller/
http://www.toplifeline.se/rena-kristaller-och-stenar/
https://tarotguiderna.se/anvand-kristaller-for-att-dra-till-dig-mer-karlek-i-ditt-liv/
Har inte hittat någonstans hur man ska uttrycka sig utan det verkar mest vara så att man ska programmera kristallerna med olika känslor.
Ju mer man fördjupar sig ju mer förvirrad blir man! 😅
Det viktiga måste ju vara att man har rätt intention i alla fall men hur man uttrycker sig kan ju vara en liten fälla så jag vill tänka igenom det ordentligt! 🙂
Det är på Kristallakademin jag har tittat, där står formuleringen "Jag programmerar denna kristall för.."
På andra sidor står det som du säger ingen formulering men jag tycker det känns bra att säga något konkret! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Ja, det är inte lätt att veta hur man ska göra. Särskilt inte som det är så många som har sina egna varianter. 🙂
Jag gjorde en egen variant, sneglade på andras och gick på känsla! 😄 Känslan infann sig tydligt så det känns bra! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#29: 👍😊
Jag brukar lägga ut mina Stenar i rabatten på nätterna, speciellt kring fullmåne🌝 (dock inte de som inte tål vatten, vi har haft väldigt fuktigt ibland på nätterna nu). Det känns bra med både jordande energi och månens energi! 🙂
Igår morse och tidigare den här morgonen när jag hämtade in stenarna var det en snigel 🐌 bland dem! Igår såg jag den inte förrän jag vattnade sedan jag plockat upp stenarna, såg att något rörde sig, stackars snigeln flydde från vattnet! Slutade direkt att slå vatten!
Idag såg jag snigeln som låg tätt emot min shungit, den kanske sov? Den började röra på sig och ta sig därifrån sedan jag plockat upp stenen. Undrar om det var samma sten den varit vid igår också? Intressant! Ska vara uppmärksam i fortsättningen också! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#31: Intressant. Snigeln kanske behövde tanka lite energi. 🙂
#32: Ja, djur behöver också tanka ibland! 🙂
Jag som är initierad i Reiki är ibland med om att djur vill tanka. Jag var en gång hos en äldre tant för att hjälpa henne, kvinnan hade en katt som absolut ville ha kontakt med mig, jag ignorerade den till en början då jag ville ge kvinnan uppmärksamhet, katten blev mer och mer påstridig, ägaren blev väldigt förvånad över hur katten betedde sig och i princip tvingade sig på mig, kröp upp i mitt knä, under mina händer och kopplade upp sig, jag lät den då såklart göra det, den behövde tanka och här kunde den göra det! ☺️
💖🧡💛💚💙💜
#33: Hade en kompis som jobbade med Reiki och jag hade även en katt som inte var helt kry. Kompisen frågade då mig om hon fick testa Reiki på honom, varpå jag svarade att det fick hon fråga honom om. Det var inte mitt beslut. 😊 (Till saken hör att vi bägge hade gått en endagars kurs i djurkommunikation.)
Hon berättade sedan att han varit väldigt tveksam till en början och Reiki-energin låg liksom och "gungade" ovanför kroppen på honom innan han till slut tog emot den. Tror att han var lite osäker på om han verkligen ville bli frisk eller ej.
#34: Det påminner mig om när jag skulle ge Reiki till min häst. Han var inte sjuk på något sätt, han hade nyanlänt till mig och jag ville bara ge goda energier. Han ryckte till och gick undan direkt han kom i kontakt med energin, "vad var det där?". Nästa gång jag provade (en annan dag) kände han efter 1 sekund, sedan samma skeptiska reaktion, gången efter det kände han efter några sekunder innan han gick undan. Efter den gången tog han sedan gärna emot healing! 😊
Han var en känslig individ. Både jag och platsen var helt ny för honom och vad gjorde jag för konstigt, något sådant hade han knappast varit med om tidigare!
Ofta är djur öppna för både healing och telepatisk kontakt men det gäller inte alltid, en del kanske aldrig kommer att godta det och en del går det bra att vänja! 🙂
Min häst njöt alltid sedan, när han väl kommit på att detta var något bra och behagligt! 🙂
Kommer ihåg en episod.. Han var alldeles svullen runt ett öga, han fick lätt problem i ögonen när det var blåsigt. Jag ville titta lite på ögat, brukade ha i ögondroppar också, han tyckte nog det var onödigt trams, han försökte hela tiden trycka in ögat i handen på mig, "Matte, laga!" Jag gjorde som han ville, gav Reiki, hästen blev nöjd och slappnade av! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-06-26 15:26 av Sabah
#35: Djur är kloka. 😊
Uppdatering, snigeln🐌!
Även idag var snigeln där, jag kom ut senare än igår, den var inte invid någon sten men den var på den platsen, på en växt så den tittade ut över stenarna. Den hade nog tankat klart! (igår fick jag dåligt samvete över att jag tog stenen från snigeln). Jag plockade upp stenarna och gick dit en stund senare, då hade snigeln gett sig av, såg sekretspåret! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#37: Den är som en elbil; ibland tar det lång tid att tanka. 😊
Har haft stenarna ute i natt. Några har legat ute i flera veckor, bestämde mig för att plocka in dem. Jag fick tag i något litet och runt under växtligheten, trodde att det var någon vanlig sten men det visade sig vara en snigel med skal! 🐌 Förut när jag sett en snigel där har den inte haft skal. Jag har visst skapat en laddstation för sniglar! 😃 Jag lade tillbaka en del av stenarna, använder de ändå inte just nu, gillar sniglarna dem får de gärna ha dem! 🙂 Nu på morgonen såg jag inte till någon snigel men de stenarna den låg vid får ligga kvar! De ligger dolt så de kanske ofta är sniglar där, har inte tittat efter förut. Kul i alla fall! 🙂🐌
Ingen snigel på bilden, tog bilden tidigare i morse, svårt att fota i natt, det var både skumt och den låg under växter.
💖🧡💛💚💙💜
#39: Trevligt att ha en snigelladdstation på tomten. 😊
#40: 🐌🙂
💖🧡💛💚💙💜
Jag hittade en sida till som redovisar tydligt vilka Stenar som tål vatten eller ej! Kristallakademin 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Bra lista. Undrar dock lite över varför opal inte kan ligga i vatten. Fick en liten burk opaler som en kompis hade köpt när hon var i Australien. Burken var full med vatten, och jag fick veta att den skulle vara det för att inte opalerna skulle torka. Vet inte om det var för att de satt kvar i den omgivande stenen, eller om det fanns någon annan anledning.
Ja, visst var det en bra lista! 🙂 Tydligt med att vissa tål att sköljas av också, även om de inte tål några längre vattenbad! 👍🏻
Konstigt med opalerna, har du alltid haft dem i vatten eller har du tagit upp dem? Tänkte om du har sett någon skillnad?
💖🧡💛💚💙💜
De låg i vatten i burken hela tiden, men när jag packade upp lådan för att fotografera kristallerna så verkade det som om vattnet hade dunstat bort. Minns dock inte hur de såg ut innan, men jag tror inte det var någon större skillnad.
#45: Konstigt med de motstridiga rekommendationerna men skönt i alla fall att de inte har blivit förstörda, varken av torkan eller blötan! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#46: Ja, det borde ju inte förändras även om det är många år sedan jag fick mina opaler. De lär ju inte få andra egenskaper helt plötsligt, som gör att de inte kan förvaras i vatten. 😊
Jag har spolat och renat mina Seleniter i vatten, bara en kort stund och sen torkade jag dem på en handduk och lade dem på papper att lufttorka ordentligt.
Det hände absolut ingenting med dem, men som sagt det var en kort avspolning av dem ca 10 sekunder!
#48: Bra att veta. 👍
#47: Nä, men precis! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Tillverka dina egna ädelstenar! 💎
Carmarino, ädelstenar i din smak?
https://www.lyckasmedmat.se/pralinformar/1930-pralinform-adelstenar-chocolate-world.html
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-11-02 08:51 av Sabah
#51: Jäpp. Köpte den formen för flera år sedan. 😂
Inte den mest verklighetstrogna färgen, men jag ville testa om jag kunde temperera den chokladen. Har för mig att det var Valrhona Dulcey.
Ah, så klart! Du har den redan! 😄
Tjusigt! Lite ovanlig färg men de ovanliga brukar ju vara mer värdefulla! 😄
Säkert smakliga! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#53: Såg nu att det var Callebaut Gold, inte Valrhona Dulcey, men de har ungefär samma färg så det är lätt att ta fel. De är väldigt goda bägge två, och smakar lite som Werthers kola. 😊
Hittade även den här bilden. Det är ädelstenar av Valrhona Manjari med ramslökssalt.
- Redigerat 2021-11-02 10:27 av Carmarino
När jag letade igenom mina chokladbilder insåg jag att jag bara har fotograferat ett fåtal av mina gjutformar. Det får bli ett projekt för Chokladsajten. 😄
#54: Låter smaskigt båda delarna! 😋
💖🧡💛💚💙💜
#56: Ja, de var goda båda två. 😋
Carmarino, har du Levande stenar också?
Kul växt! En sådan skulle jag vilja ha! ☺️
💖🧡💛💚💙💜
#58: Nej, det är nog lika bra att jag håller mig till de vanliga stenarna. Hade förmodligen inte lyckats hålla liv i de levande någon längre stund. 😊
#59: Jag förstår! Men visst var den kul! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#60: Ja, det var den. Fast jag tycker mer det ser ut som godis. 😄
#54: Såg att jag har ytterligare en pralinform med kristaller, fast den är mycket mindre och av silikon. Har nämligen tagit fram alla mina formar och fotograferat dem. En tråd om dem kommer på chokladsajten när jag hunnit redigera bilderna. 😊
#61: Håller med, ser ut som godis! 🍬 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#62: Du verkar ha mycket olika formar, kul! 🙂 Ska kolla när du lägger upp bilderna! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#64: Ja, det var en hel del upptäckte jag. Glömde räkna alla men tror det var mellan 55-60 stycken. 😄
#65: Oj, det blir många spännande kakor och praliner! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#66: Ja, om jag bara kommer mig för att göra något. Två av formarna är till små glassar, men jag har sett flera på Instagram som gjort "glasspinnar" med kaksmet istället. Om inte annat så smälter de ju inte så lätt. 😄
#67: En form är bara en form, vad den fylls med bestämmer "kreatören"! Man ska aldrig vara rädd för att gå utanför ramarna! 🙂 🍡🍩
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-11-08 08:29 av Sabah
#68: Nej, det är bara fantasin som sätter gränser. 😊
När jag var ung gjorde jag tvålar. Använde olika förpackningar som jag gjöt dem i, burkar som innehållit Crème fraîche, mjukost och liknande. Det var kul! Man började se tvålformar överallt, alltså saker man kunde använda till det! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#70: Ja, jag brukar också se formar lite här och där, men eftersom jag redan har så många är det sällan jag använder dem till något. Fast jag använde faktiskt en färskostburk till att gjuta en chokladkaka i förra året. Det gick inte så bra, men det var nog mest för att jag var lite för otålig och inte lät chokladen stelna tillräckligt. 🙂
https://choklad.ifokus.se/discussion/1472926/chokladtest-i-olika-formar
#71: Jo, det där läste jag när du gjorde det ! 🙂 Choklad smakar alltid bra! Sprucken eller ej!😊
💖🧡💛💚💙💜
#72: Ja, om inte annat så spricker den ju när man äter den. 😊
#0: Går det att använda kristaller som man hittar själv i skogen? Eller måste de vara köpta eller nåt? (Nybörjare och vill lära mig)
#74: Det går alldeles utmärkt att använda Stenar man hittat i skogen eller på stranden. De har lite annorlunda energi bara. Fast det är inte så vanligt att man hittar kristaller i naturen, förutom Kvarts som det finns en hel del av. Det är dock inte bergkristall, även om sådana också finns på vissa ställen i Sverige.
Spännande sajt. Har helt missat den 😅 har i och för sig ganska så nyligen hamnat in på den här banan också, så kan vara det också.
Älskar verkligen headern, blir så glad av färgerna på stenarna. 🥰
Har några Stenar själv, ametist, rosenkvarts någon rosa jag glömt namnet på och en rökkvarts tror jag det är 🤔
Sen har jag ett halsband med en måne av någon aventurine kanske den heter? 🤔 Namnen är svåra att minnas 😅
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Välkommen hit RoxannaS. 🤗
Ja, jag tycker också headern är en fullträff. Vet inte vem som gjort den men den passar otroligt bra på den här sajten. 😊
Har du bilder på dina stenar/smycken får du gärna visa dem här. Kan inte lova att vi kan identifiera dem, men vi kommer åtminstone att försöka så gott vi kan. 🙂
Kom på att jag har ytterligare en påse med kristaller liggande. Ska fotografera dem och lägga upp bilderna i min samlingstråd så snart jag hinner. 😊
#79: 👍😊
Du kan göra en egen tråd med din samling. 🙂
- Redigerat 2022-03-29 17:25 av Carmarino
#78: Det verkar vara en "outtömlig källa" hos dig! 😃💎 Ser fram emot bilderna! 👍🏻🙂
💖🧡💛💚💙💜
#81: Ja, det dyker upp Stenar på de mest oväntade ställen känns det som. 😄 Fast nu tror jag nog jag har hittat de flesta. Kanske det finns någon enstaka sten undangömd någonstans, men inga mängder.
Har fotograferat alla stenarna, men glömt bort att lägga upp dem här. Planerar att sälja dem, så det är därför jag fotograferade dem rätt omgående. Sedan har det kommit andra projekt emellan, så jag har inte börjat förbereda försäljningen än. Det är ju lite jobb med att kolla priser och annat.
#82: Börjar tro att du bor i en kristallgrotta! 😃💎💎💎
💖🧡💛💚💙💜
#83: Inte riktigt, men nära på. 😄

Jag har kommit i bronsåldern igen, hade en period i yngre dagar också. Har plockat fram och börjat använda de smycken jag köpte då. Fick nåt behov, precis som med stenarna, att bära detta material!🙂

Lite kul att smyckena på bilderna är tillverkade efter mönster från bronsåldern.
Antar att de har en energi som jag behöver/tilltalar mig nu! 😊
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-07-17 12:59 av Sabah

Har det här halsbandet också, det vet jag inte vad det är för material men det var det jag började med, har inte använt halsband på väldigt länge. Det kanske är brons det också då. 🙂 Tycker dock bättre om de två första, lite smidigare eller vad man ska säga, inte så mycket tingeltangel! 🙂
Bytte bilder i förra inlägget, tog nya i bättre ljus! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#87: Har för mig att den typen av halsband var väldigt populär på 1970-talet. Det skulle ju vara mycket "bling" och "rassel" då. 😊
#88: När du säger det! 😃 Men så gammalt är det inte, det är väl 25 år kanske! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#89: Modet återkommer i trender lite då och då. 😊
#90: Jo, allt går i cykler! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Väldigt vackra halsband!
#92: Tack, Tarotstollan! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#94: Nej, det är rätt tyst här. Har inte själv tid och ork att engagera mig särskilt mycket just nu, men jag brukar svara om någon skriver här. 😊
#95: Jag upplever att du är väldigt snabb på att svara 😊
Jag har äntligen hittat en grupp som jag vill fortsätta vara i och engagera mig 😍
#97: Jag hoppas du gör det 😍
#96: Tack. Jag försöker svara så snabbt jag kan, men det är inte alltid jag hinner. Det har varit mycket andra aktiviteter för mig den senaste tiden.
Roligt att du hittat hit, och du är väldigt välkommen. 😊
#97: Vet hur det är. Tiden och orken räcker inte alltid till när det är så mycket man vill göra.
Den här tråden har uppnått maxlängd, så vi fortsätter i nästa tråd.
https://stenar.ifokus.se/discussion/1605403/allmant-snack-ot-2