Stenar i närmiljön
Hej, jo jag funderar kring de vanliga stenarna som vi går omkring på till vardags och de halvädelstenar/kristaller som används vid meditationer.
Vanlig gråsten ska ju vara grundande på grund av sin låga vibration, men finns det andra Stenar att använda för de högre vibrationerna?
Vore lite praktiskt, inte minst ekonomiskt, att kunna leta upp fungerande Stenar på platsen där man bor.
Såvitt jag vet är Kvarts en sten med rätt höga vibrationer. Kvarts brukar man kunna hitta lite överallt, så du får hålla ögonen öppna. Det finns ju även ädelstenar i Sverige, men de är oftast svåra att hitta.
Kolla om du har någon geologiförening i närheten och hör med dem om de kommer att ha några exkursioner när pandemin börjar lätta, och även vilken sorts Stenar de brukar hitta. Inte alla har exkursioner där man får plocka/bryta sten, men vissa har avtal med markägare om det. Var själv med på en sådan exkursion för många år sedan, när min mor var medlem i den lokala geologiföreningen. En del av stenarna på bilden hittade jag då, men inte alla.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

#1: Tack för svar.🙂 Mitt barnbarn har försett mig med en hel drös vita Stenar, hon påstår att vi ska bygga ett hem till älvorna. Det låter ju spännande att de har lite högre vibrationer. Jag tvivlar på att det finns någon sån förening häromkring, men jag ska leta lite mer på nätet nu när jag blir mer nyfiken på det. Det finns så väldigt fina Stenar med olika färger och mönster. Även om de flesta är grå.
Vissa är ju lite för stora att samla på men de är vackra att titta på. Den här ligger som farthinder i vårt bostadsområde.
#2: Du får samla de större stenarna på foto istället. 🙂
Vackert farthinder. Har tyvärr ingen som helst kunskap om svenska bergarter så jag kan inte hjälpa dig med vilken sort det är. Hoppas någon annan vet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ