Stenar iFokus

Stenar

Läst 97 ggr
Condor
0

Massor av diamanter?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I KwaZulu-Natal i Sydafrika, grävde en herde ut en handfull glittrande kristaller. Det är oklart vilka Stenar det är. Somliga tror att det är diamanter, somliga tror att det är Kvarts. Tusentals människor har samlats där och gräver ut kristaller, för att bli rika, fast regeringen säger att stenarna kanske är värdelösa.

Jag tycker att det är konstigt att ingen har analyserat stenarna. Det är ju inte svårt att skilja mellan diamanter och Kvarts. Det borde ju gå att se pga hårdheten. Men tänk om man verkligen hittar diamanter i sådana massor. Det skulle säkert leda till att alla diamanter förlorar värde.

Ewerhof
0

#0: Lite häftigt är det. Någon gammal skattgömma eller naturligt?
Kanske är det diamanter, kanske inte. Hur som helst så lär de som hittar några vara värda dem. Alltid ger de väl några slantar, även om värden sjunker.

Condor
0

#1:

Det verkar vara naturliga Stenar, eftersom de ju är utspridda på ett stort område. Bara några hundra kilometer längre bort hittades ju en rekordstor diamant, som grävdes ut med en fickkniv. I alla fall spännande.

Carmarino
0

Jag hade gärna tagit hand om en liten rådiamant. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Condor
0

#3:

En större duger också. 😁

Carmarino
0

#4: Ja, jag tackar inte nej till det heller. 😄

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ