Stenar iFokus

Stenar

Etikettallmänt
Läst 106 ggr
Sabah
1

Hur köper du stenar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från tanke till handling

Vad får dig att komma på att du ska införskaffa en eller flera Stenar? Är det när du går i en butik eller på mässa och ser dessa vackra bumlingar? Eller söker du vissa egenskaper som du själv känner att du behöver eller har du fått en rekommendation av någon (healer eller liknande) som intuitivt känner av vad du skulle må bra av?

När du går där och ska handla händer det att du dras även till någon annan sten än den du kom dit för att köpa?
Du kanske går till affären för att få råd om en lämplig sten i en viss situation/ ett visst syfte?

Stenar tror jag de flesta vill titta på och inte minst känna på vid köp men detta är ju inte alltid möjligt för alla och webbshopparna har växt upp som svampar! Ibland kan jag sitta och kolla runt lite, tittar in på för mig okända Stenar, går in och läser om stenarnas egenskaper och ja, det uppstår ofta ett stort köpbegär, många låter ju som att de skulle passa mig precis! 😃 Lägger bort det ett tag, jag kanske har liknande egenskaper i de Stenar jag redan har.. Ligger suget kvar kanske jag får göra ett inköp i alla fall! 🙂 Känns det igen? Hur gör ni andra?

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

Köper inte så mycket Stenar längre, men när jag gjorde det så varierade det rätt mycket hur jag valde Stenar. Då fanns det inga webbshoppar så det var butiker eller mässor som gällde.

Brukade alltid gå in i en butik om jag var i närheten, bara för att titta. Ibland hände det att någon sten "kallade" på mig, men ibland blev det inget köp. Sedan hände det också att jag ville ha en bestämd sten och då gick jag till butiken och letade efter en sådan. Hittade jag ingen som kändes rätt så avstod jag från att köpa, och väntade tills det kommit in en ny sändning. Fast ofta hände det att jag istället hittade en annan sten, som jag inte alls hade planerat köpa. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
1

Jag plockar mest Stenar 😉

/Maria

Tarotstollan
2

I regel är det färgerna jag dras till. Det har hänt att jag velat ha någon särskild sten för ett visst syfte och då har jag köpt den när jag har varit i en sådan affär.
Jag brukar skriva upp på en lapp vilka Stenar jag vill ha och sen köper jag dem när jag har möjlighet.
I regel har jag köpt de flesta stenarna från 2 olika affärer men jag har även köpt från bokklubben Livsenergi.
Nu har jag inte köpt några Stenar på flera år för jag har helt enkelt inte känt för dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!