#9: Ah, du får visa dina inhemska skatter! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#11: Fina samlingar! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#12: Tack. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har en del svenska Stenar också liggandes i mina fönster eller på ett litet bord. Plockade dem mest för formen och färgerna på dem.
Vanlig gråsten allmänt kallad!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#14: Det låter så trist med gråsten men de behöver de inte vara! 🙂 Här finns det också gråsten! 🙂 👍🏻
💖🧡💛💚💙💜
#14: Vi får börja kalla dem granit och gnejs istället. 😊
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A5sten
De svenska stenarna är ofta rätt spännande med många olika skiftningar. Fast vi är så vana vid att det ska vara kristaller för att det ska "räknas". Det finns mycket energier i urberget också, så vill vi känna oss jordade är det granit och liknande vi ska ha i fickorna. Vill vi ha lite högre energi så finns det gott om Kvarts i naturen också.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jo, det är sant, har faktiskt tänkt på det du skriver, att vi har ju våra egna bergarter, men det är för vardagligt, det vi ser hela tiden slutar man att se! 🙂 Man söker och faschineras av det ovanliga, det exklusiva! 🙂
Jag hade i min ungdom ett halsband av granit, har alltid haft problem med jordningen men det visste jag inte då. Jag drogs starkt till det, köpte det på en marknad och hade sedan på mig det jämt! 🙂 Har sedan haft mycket hematit, som också är jordande, då jag kom i kontakt med den typen av Stenar.
💖🧡💛💚💙💜
De är både dekorativa och håller fukten kvar längre i jorden då den inte dunstar lika fort, det lärde jag mig av min mormor.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#23: Ännu en anledning! 🙂 👍🏻
💖🧡💛💚💙💜