Stenar iFokus

Stenar

Etikettmin-samling
Läst 162 ggr
Sabah
2

Mina svenska stenar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det följer med en del Stenar hem ibland! 🙂 Vet inte alls vad det är för sorter, de har bara tilltalat mig av någon anledning! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

'

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

'

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

Den här ser ut som att den skulle vara av trä på ena sidan. Tycker den ser ut lite som en bil också.

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2021-09-02 16:09 av Sabah
Sabah
1

Den här tycker jag ser ut som en skrivmaskin.

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

'

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

'

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2021-09-03 07:27 av Sabah
Sabah
1

'

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

'

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

Vi gillar nog ungefär samma sorts Stenar. Har själv en hel del som liknar dina - dock ingen som ser ut som en bil i trä. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
0

#9: Ah, du får visa dina inhemska skatter! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#10: Har nog visat alla redan. Fotograferade dem aldrig individuellt. Här är de jag har på kort - uppblandade med några andra kristaller.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
0

#11: Fina samlingar! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

#12: Tack. 😊

Tarotstollan
1

Jag har en del svenska Stenar också liggandes i mina fönster eller på ett litet bord. Plockade dem mest för formen och färgerna på dem.
Vanlig gråsten allmänt kallad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sabah
0

#14: Det låter så trist med gråsten men de behöver de inte vara! 🙂 Här finns det också gråsten! 🙂 👍🏻

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
0

#14: Vi får börja kalla dem granit och gnejs istället. 😊

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A5sten

De svenska stenarna är ofta rätt spännande med många olika skiftningar. Fast vi är så vana vid att det ska vara kristaller för att det ska "räknas". Det finns mycket energier i urberget också, så vill vi känna oss jordade är det granit och liknande vi ska ha i fickorna. Vill vi ha lite högre energi så finns det gott om Kvarts i naturen också.

Sabah
1

Jo, det är sant, har faktiskt tänkt på det du skriver, att vi har ju våra egna bergarter, men det är för vardagligt, det vi ser hela tiden slutar man att se! 🙂 Man söker och faschineras av det ovanliga, det exklusiva! 🙂

Jag hade i min ungdom ett halsband av granit, har alltid haft problem med jordningen men det visste jag inte då. Jag drogs starkt till det, köpte det på en marknad och hade sedan på mig det jämt! 🙂 Har sedan haft mycket hematit, som också är jordande, då jag kom i kontakt med den typen av Stenar.

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

Jag använder Stenar som dekoration bland blommorna! Här i en kruka där dessvärre krukväxten har gått hädan men krukan har fått stå kvar i väntan på nytt liv. 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1

När borstaloen var mindre var det fint med Stenar mellan plantorna, nu har de vuxit över stenarna! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

Det är fint med Stenar som dekoration. Dessutom undrar jag om inte växterna mår bättre av lite extra "stenenergi". 🙂

Sabah
0

Jag började med Stenar i krukorna när jag i min ungdom skaffade en katt, för att förhindra grävande i blomjorden! 🙀Dekorativt är det också! 🙂 Har nog aldrig tänkt på att det kunde ha någon positiv effekt på växterna men det har du ju rätt i! 😃

💖🧡💛💚💙💜

Denna kommentar har tagits bort.
Tarotstollan
1

De är både dekorativa och håller fukten kvar längre i jorden då den inte dunstar lika fort, det lärde jag mig av min mormor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sabah
1

#23: Ännu en anledning! 🙂 👍🏻

💖🧡💛💚💙💜