Vilken kristall är detta??
Så idag fick jag en kristall, men jag vet inte vilken kristall, kan nån säga vad det är för sort?? Den är mörk mörk grön, (lägger till en bild i slutet) sen den andra frågan jag har är hur identifierar man om en kristall är riktig eller inte??

Fin sten! Mossagat?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Har nog en likadan, men minns inte namnet. Ska försöka hitta den och se vad den heter.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2: tack!! Ska kolla upp om det kan va en mossagat
Tror mer på att det är en aventurin eller möjligen en grön jaspis/heliotrop. Mossagat är mer mönstrad och lite "genomskinlig".
Bilderna visar två olika aventuriner.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#5: när jag söker upp mossagat (har aldrig haft en sådan) då ser den mer blå aktig ut, men aventurin är väl en ljusare grön färg?? Men det kan vara en aventurin😁😁
#6: Aventurin kan vara allt ifrån mörkt grön och rätt ljus grön. Det här är mina mörkaste (och största) aventuriner.