Kristallkalender

Numera finns det julkalendrar för alla smaker. De här är dock de första jag sett som innehåller kristaller. Tyvärr är de redan slutsålda, för de tillverkades bara i begränsad upplaga. Lite för dyra för min plånbok, men kul idé.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ja, det var ett saftigt original pris, kanske kunnat unna mig 1 till det nedsatta priset men de var fina!😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0:
Wow…. 2.000 spänn för en kalender!
Det går mycket billigare. Det finns ju en massa fina foton på kristaller här i forumet. Välj ut de 12 finaste och fråga dom som ställde in fotona om du får använda dom. Sen går du till en copy shop och låter göra en kalender av dom. Mina bilder som jag ställde in får du gärna använda. Det borde inte kosta mer än 10-20 % av det som kalendern kostar på hemsidan som du länkade till.
Jag kollade bara på den billigaste och den var tillräckligt dyr!😁
#2: Det är ju inte fråga om bilder utan om riktiga kristaller och Stenar. Den billigaste kalendern innehåller:
En härlig blandning av 25 stycken olika kristaller. (Dubbla Stenar i lucka 24!)
- 2 stycken olika kluster
- 12 stycken olika trumlade stenar
- 3 stycken olika slags kristallchips
- 8 stycken olika råa kristaller
Tror inte att en copy shop hade kunnat göra en sådan kalender. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Kul! En sån skulle jag gärna få!😃💎💎💎
💖🧡💛💚💙💜
#5:
Jaså….. men priset verkar ändå vara för högt. Trumlade och råa Stenar brukar kosta en euro ungefär. Vad kristallchips är vet jag inte. Sen kan det ju inte vara stora cluster i en julkalender. Priset för kalendern motsvarar ungefär vad jag betalade för min stora fina ametistgrotta, som jag en gång stälde in en bild på här.
#7: Kristallchips är de små "flisorna" man brukar ha i halsband och armband.
Som jag förstod det var stenarna i den dyraste kalendern av lite ovanligare slag, men det är ju synd att de inte skriver ut vilka sorter det är. Sedan brukar ju kalendrar vara rätt dyra, och oavsett vad som finns i dem motsvarar värdet nog sällan vad sakerna kostar i handeln.
#8:
Jaha, sådana har jag också hemma. Dom säljs till kilopriset. 😄
#9: Har också massor av sådana - till och med trumlade. Vill minnas att jag sålde 20 stycken för en krona på den tiden jag sålde kristaller. Det var många barn som tyckte det var kul att köpa "en näve kristaller". 😊
#0 aldrig sett, men kul idé. 😁
#11: Tror inte det har funnits tidigare, men de senaste åren har det fullkomligt "exploderat" med julkalendrar av alla möjliga slag. Den ena dyrare än den andra. Väldigt många av dem har priser mellan 1000 och 2000 kronor. Själv brukar jag nöja mig med en chokladkalender för några tior. 😊
#12: aha, på så vis.
Bortsett från att det numera finns kattkalendrar (och säkert hundkalendrar) så har jag faktiskt inte lagt märke till det. 😅
Älskade chokladkalendern som barn. 😁
Kul grej och nu fanns några få i lager så jag passade snabbt på.
Blir intressant att se vilka Stenar som medföljer, bra eller dåliga spelar inte roll för det är en rolig grej att roa sig med 💎
Ett problem bara kan jag hålla mig från att öppna alla på en gång det är tveksamt för nyfikenheten brukar ta över det har den alltid gjort sen jag var barn och gör än idag om jag skaffar en julkalender det hör liksom till men den här gången ska jag försöka och kanske är det annat med chokladkalender den måste man bara bums äta upp 😂
#14: Såg också att de tydligen fått in några fler, trots att de skrev att inga fler skulle tillverkas. 😊
Du får gärna berätta om - om visa bilder på - kalendern här när du fått den och när du öppnar den.
#15: Absolut ska jag visa lite bilder men kanske inte alla 24 dagarna det klarar inte min enkla teknik av så det får bli på kalendern och sen tar jag alla 24 kristaller samlade på Julafton så påminn mig om jag glömmer det när det är dags att säga God Jul den 24 december 😎
#16: Ska försöka komma ihåg det. 😁
Kalendern är på G och ska enligt fraktfirman levereras den 27 så jag hoppas dom håller den tiden för nu är jag nyfiken både på hur den ser ut i verkligheten och om energierna känns bra 😎
#18: Spännande. 🙂
De annonserar fortfarande lite då och då, och just nu finns det tre olika kalendrar i lager.
Så nu har jag fått den och måste säga att den är riktigt fin även i verkligheten och lite tyngd så det känns att det finns Stenar i den. Man skulle kunna säga den är tjock som en chokladask och så som beskrivningen sa man kan skrapa på baksidan för varje dag vad kristallen står för.
Fick även med ett kuvert med fakta som jag inte öppnat och ska försöka låta bli att öppna både kalender och kuvert till den 1:a december. Känner mig nöjd och allt kom med en väldigt lugn och fin energi samt en liten fin rosenkvarts skickades med 😎
- Redigerat 2022-09-27 15:44 av [Vargnatt.]
#20: Så kul. Ser fram emot att få "öppna" den med dig i december - om du kan hålla dig så länge. 😊
En sådan skulle jag vilja ha! Så kul idé.
Är nog ett bra sätt att börja med Stenar på!😃
#22: Det finns fortfarande tre olika att köpa. Den billigaste kostar 499 kr + 59 kronor frakt (fri frakt om man köper två). 😊
Hej på er 🙂
Första luckan öppnad och jag känner mig innerligt nöjd trodde väl inte riktigt på det här men två vackra underbara kristaller en Morganit och en Aktinolit riktigt fina Stenar så det blir spännande att se vad resten av kalendern har att bjuda på fram till Julaftonen.
Ber om ursäkt för suddig bild men tekniken är som den är här och hög tid att byta ut men stenarna syns och jag hoppas även att texten går att läsa och jag känner mig riktigt nöjd för dom stenarna kom med väldigt fina goda energier 😎
#24: Roligt att det blev så lyckat, och bra att det medföljer beskrivning av stenarna. 👍
#24 Så roligt, jättefina Stenar! Aktinolit har jag inte hört talas om innan.
Jag hoppas jag får hem min kalender i dag! Köpte den för halva priset :) Ska bli spännande, har aldrig haft någon innan. Det är inte samma som din.
Kristaller, stenar, tarot, rökelse, smycken m.m!
Tack #25 & #26 det är faktiskt lite roligt och jag gissar jag köper en nästa år också om det finns då.
Idag kom den här stenen så man måste säga dom har lagt i väldigt fina Stenar.
https://magiskastenar.se/collections/larimar
#26 Spännande vad roligt, lycka till med din kalender. Berätta gärna vilka Stenar du får 😎
Vilket roligt sätt att skaffa sig nya Stenar, en trevlig överraskning varje dag, det borde vi alla unna oss! 😊💎
Skriver som Carmarino, roligt med lite ovanligare Stenar, de vanligaste stenarna har man ju kanske redan så då blir det ju extra kul med något nytt! 😊💎 De är helt nya för mig också, de du visat upp hittills! 🙂
Jättekul att du delar med dig! 😊💎🕯️❤️
💖🧡💛💚💙💜
#30: Så fina. Förstår du är nöjd.
#32 Ja, superglad!😃
Det är en stor morionspets rökkvarts, trumlad bergskristall, rå solsten, EMA ägg ametist, hänge grön aventurin, hematit, karneol.
#34:
Morin är en speciell rökkvarts, som är svartare än vanligt.
#35: Ah, jag förstår, tyckte den såg väldigt mörk ut, men ibland kan ju bilder bli lite missvisande när det gäller färg och ljus! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#30: Alla tiders fina Stenar och härligt att du är nöjd samma här jag är supernöjd 😎
Ska ta en bild sen på samtliga Stenar men just nu får dom flytta tillbaka in i kalendern för det är några som är helt nya som jag inte lärt mig namnen på än men det är verkligen fina Stenar dom lagt i. Undrar hur nummer 24 ser ut och vad det kan vara för sten har skitsvårt att låta bli den där snabla luckan men jag ska jag ska jag ska hålla i mig 😂
Skall bli spännande och se vilken sten det blev!
Jag gav upp och öppnade hela kalendern för dryga veckan sedan, kunde inte låta bli och har tappat kollen på vilken sten i vilken lucka men här är en bild på dom i alla fall.
Sen ska dom få flytta ihop med resten av kristallerna men över julen får dom ligga där i skålen 😎
- Redigerat 2022-12-24 12:37 av [Vargnatt.]
#39: Minns du om det var någon speciell sten under lucka 24? 😊
#39: Vilken skatt! 😊💎
💖🧡💛💚💙💜
#39 Jag gjorde lika dant, jag blev för nyfiken och öppnade alla!😂
Jag är jättenöjd med kalendern, det var armband, några hängen, Stenar både trumlade och råa, några spetsar, rökelse, emaägg i rosenkvarts, ametist och bergskristall. Mamma bara äääääälskar dom så hon har fått dom och jag har köpt in såna.
Det var en blandning med vanligare Stenar jag redan hade och en hel del nytt med.
#42: Har du inget foto på dem? Det hade varit roligt att se hur de ser ut. 😊
#40 Jag tror det var den här, lägger in samma bild och den jag gjort en svart ring kring men vad den heter det har fallit bort och såg nu att två Stenar dom med kryss över hörde inte till kalendern dom måste ha hoppat ner i skålen helt själv och vill fira jul 😂
Ska ta bild i dagsljus för min kamera blir det bara mörkt med och det fungerar inte med blixt så jag tar en ny bild på någon dag med alla 24 på bordet så syns det kanske lite bättre . Herreminje det är nog dags att uppdatera tekniken men jag är för lat och inkörd med det jag har fast det knakar och brakar 😅
#42 Hahahha underbart då är jag inte ensam om att inte ha ro och kunna hålla mig från att slita kalendern i bitar 😂😂😂
Mycket snyggt kom med och bra Stenar men vad dom heter det har jag inte koll på och nu är mina ett enda virrvarr så vem som är vem för det här var mestadels nya Stenar för mig som jag inte kände till.
Härligt att du också är nöjd och finns kalendern nästa år ska jag köpa en då med men den lär slaktas den med en två veckor innan julafton för det är alldeles hopplöst att låta bli 😂 🎅🏼
Det är jättesvårt att få en rättvis bild på dom. Utsidan ser ut som florsockerpudrade godisar och insidan är helt magisk! Tittar man in i ägget och har en lampa bakom så gnistrar det så fint.
Bergskristall och ametist tycker jag är finast. Dom kan man se in i. Rosenkvartsen är lite grumligare typ.
De kallas även drömägg, drakägg, drömmarnas fönster mm
#45: Har också ett par sådana. De ser väldigt oansenliga ut från ena sidan, men när man vänder på dem och ser "fönstret" så har de ett otroligt djup.
#47: Jättefina. 👍
#45: Fina! 😊
💖🧡💛💚💙💜
Så fina de är!😍