Något av värde?
Hej alla!
Min morbror gick precis bort och hittade en stensamling. Det mesta var det en väldig oordning på men en låda verkar innehålla det som står listat i förteckningen. Det ser ut att vara mineraler från Kongo men vet inte mycket mer. Då det inte finns intresse något större intresse att behålla dem själv så är frågan om det finns något värde i dessa överhuvudtaget och i så fall var man skulle kunna sälja dem i stockholmstrakten? De flesta väger ca 20-50 gram.
/Emil
Vilken fin samling! Har svårt att uttala mig om värdet, men det finns rätt många affärer i Stockholm som säljer kristaller. Kanske de kan vara intresserade av att köpa dem. Det är ju en speciell samling med både trälåda och förteckning, så den kan säkert vara något som går att sälja.
Känner inte till alla affärer i Stockholm, men här när några jag hittade när jag googlade:
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag tror att du ska kolla med en samlare av mineraler och Stenar. Skicka PM så ska jag ta fram några några namn på personer du kan kontakta.
Kristaller, stenar, tarot, rökelse, smycken m.m!
#1: Tack för tips!
Jag skulle gissa att du har Stenar för några tusen kronor där. Sen kanske det är mer värde i dom beroende på vart dom är hittade osv.
Ser att det är två råa malakiter i lådan , och bara dom kostar ca 400 kr styck.
Jag är jätte nyfiken , har du kollat upp dom ?
Hade gärna haft dom i min samling:)