Identifiering
Spännande sten. Har aldrig sett någon liknande, så jag vet inte vad det är. Hoppas någon annan känner igen den.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#0:
Jag har heller aldrig sett en sådan sten, men jag skulle gissa på en ovanligt färgad obsidian. Men den kan också vara någon form av jaspis.
Den är hittad i Sverige
#3: Fantastiskt vacker. Inget jag hade kunnat gissa fanns i Sverige, men roligt att den gör det.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3:
I så fall är det nog ingen obsidian, utom om någon har tappat den. 😄 Hittade du den som redan slipad?
#5: Nej men den hade redan den här formen när jag hittade den. Sedan så gav jag den lite hjälp påvtraven i trumlaren.
#7: Fina de med. Ser ut som agater.
#8: även den där som ser ut som stressboll man klämt? Näst sista bilden.
#9: Nej, den ser mest ut som någon sorts sten med kvartsinfällningar.