Jungfru - vilka kristaller
Hej!
Vilka kristaller är för stjärntecknet jungfru?
Skulle vara kul med kristaller för mitt eget stjärntecken 😊
Det finns lite olika varianter, men här kan du läsa om Stenar som passar ditt stjärntecken. (Scrolla ner för att komma till Jungfrun.)
https://kristallakademin.se/blogs/stjarntecken/kristaller-for-ditt-stjarntecken
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#0:
Jag tycker att man inte ska välja Stenar efter sitt stjärntecken. Tar vi som exempel väduren. Den motsvarar elementet eld och står för kraft, energi och väduren är en som vill bestämma. Vädurens planet är mars (krigaren). För det mesta klassas röda Stenar som t.ex. röd Jaspis som en sten för väduren. Men röd jaspis är en "eldig" sten som ger kraft och energi. Mitt tänkande är, vad ska en vädur som redan har egenskaperna som röd Jaspis ger med en röd Jaspis till? En vädur skulle snarare behöva något mer lugnande, som hjälper att titta in i sig själv.
Man ska välja Stenar efter vilka egenskaperna som just behövs. Om man inte är tillräckligt kunnig, kan man välja intuitivt, dvs. Stenar som attrherar en mest brukar ofta vara Stenar som är bra för en.
#2: nej, jag väljer inte bara efter mitt stjärntecken. Jag brukar välja för egenskaperna mest men även utseendet. Men det skulle vara intressant att ha en sten som passar mutt stjärntecken. Så därför ska jag kika lite vad det finns för olika och sen välja ut en jag gillar 😊
- Redigerat 2023-09-10 11:16 av [Zefirka]
Håller med Condor. Välj de Stenar du känner dig mest dragen till. De är dem du behöver just då. Det kan mycket väl ändras senare, men det lär du märka. Du känner dig helt enkelt inte intresserad av de stenarna längre, utan det är andra som drar till sig din uppmärksamhet.
Kan berätta om en sak som hände mig för en hel del år sedan. Var i en kristallbutik och av någon anledning kände jag mig väldigt dragen till ett armband i rutilkvarts. Till saken hör att jag i princip aldrig använder armband. Nåväl, jag köpte armbandet och hade det på mig varje dag i en veckas tid. Det räckte för att jag skulle få hjälp med det jag behövde just då. Sedan dess har jag aldrig använt det.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#5: Det låter som en bra strategi. 😊
#6: tack!
Citrinen var ju väldigt fin. Av dom som fanns gillade jag verkligen den. Blir nog den nån gång, även egenskaperna var väl bra!
Har någon en citrin? Dras väldigt mycket till färgen 😃
#7: Jag har ett par stycken, och ett halsband. Använder aldrig det heller. 😁
(Fast jag använder sällan halsband numera.)
#8: äskar färgen 🥰
#9: Ja, den är fin. 😊
#11: Det är något visst med fantomkristaller. Har nog aldrig sett någon av citrin däremot. Snygg!