Gott Nytt Stenår 2024!
Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År. Hoppas ni hittar många nya spännande Stenar under det kommande året.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Gott Nytt År 🎇🎇🎇
Kom precis på att jag glömde köpa en kristalkalender i år har helt gått och glömt bort det så det får bli till nästa år för dom där innehöll många fina Stenar 😎
#1: Så synd. Hoppas de återkommer nästa år.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4: Man kan ju hitta dem gratis om man har tur - på stranden till exempel. 😉
#5:
Tyvärrr har vi inget hav i närheten. Här finns mest åkrar och lite skog. Det finns nog ett ställle där man kan hitta ametister på åkrar, men det är flera hundra kilometer att köra med bilen. Det är i Maissau, där det finns en jättestor ametist åder. Den största i Europa:
#7:
Sådana ligger också omkring i hemmet. Ibland om jag hittar en intressant sten på prommenader tar jag med den. Men eftersom hemmet redan är fullt med vackra Stenar, är kravet på stenen för att jag ska ta med den ganska högt. 😄
Men vi har ett stenbrott som bara är 20-30 bilminuter härifrån. Där kan man hitta kalciter. Men det är för många som har letat där, så det är svårt att hitta någonting där. Sen behöver man verktyg för att få ut kalciter oskadade ur en sten som väger flera ton.