Stenar iFokus

Stenar

Etikettprathörnan
Läst 47 ggr
Carmarino
2023-12-31 10:52
3

Gott Nytt Stenår 2024!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År. Hoppas ni hittar många nya spännande Stenar under det kommande året.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[solljust]
2023-12-31 11:00
2

Gott Nytt År 🎇🎇🎇

Kom precis på att jag glömde köpa en kristalkalender i år har helt gått och glömt bort det så det får bli till nästa år för dom där innehöll många fina Stenar 😎

Carmarino
2023-12-31 11:02
2

#1: Så synd. Hoppas de återkommer nästa år.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2023-12-31 12:15
1

Gott Nytt År med många fina Stenar! 🔸🔹💎🎉

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Condor
2023-12-31 13:17
1

#0:

Tack och gott nytt år till dig med! Jag kommer nog inte att köpa fler nya Stenar 2024, för jag har redan så många Stenar, men ont om pengar. 😄

Carmarino
2023-12-31 14:43
2

#4: Man kan ju hitta dem gratis om man har tur - på stranden till exempel. 😉

Condor
2023-12-31 15:19
1

#5:

Tyvärrr har vi inget hav i närheten. Här finns mest åkrar och lite skog. Det finns nog ett ställle där man kan hitta ametister på åkrar, men det är flera hundra kilometer att köra med bilen. Det är i Maissau, där det finns en jättestor ametist åder. Den största i Europa:

https://www.amethystwelt.at

DAS WETTERFESTE TOP-AUSFLUGSZIEL FÜR DIE GANZE FAMILIE! Rund um das größte Amethyst-Vorkommen Europas präsentiert sich die Amethyst Welt Maissau als einzigartige Erlebniswelt zum Thema Edelsteine. Auf dem großen Areal der Amethyst-Welt stellt das Schatzgräberfeld, als
Carmarino
2023-12-31 15:22
1

#6: Det finns ju annat än ädelstenar. Många inhemska Stenar är väldigt vackra, och har många gånger intressanta energier.

Condor
2023-12-31 15:32
1

#7:

Sådana ligger också omkring i hemmet. Ibland om jag hittar en intressant sten på prommenader tar jag med den. Men eftersom hemmet redan är fullt med vackra Stenar, är kravet på stenen för att jag ska ta med den ganska högt. 😄

Men vi har ett stenbrott som bara är 20-30 bilminuter härifrån. Där kan man hitta kalciter. Men det är för många som har letat där, så det är svårt att hitta någonting där. Sen behöver man verktyg för att få ut kalciter oskadade ur en sten som väger flera ton.

Carmarino
2023-12-31 16:52
1

#8: Ja, jag har också rätt fullt med Stenar, så jag nöjer mig gärna med att bara titta på de vackra stenarna. 😊