Hur renar och laddar ni era stenar?
Det finns ju olika sätt att rena och ladda sina Stenar och kristaller. Vilket/vilka sätt använder du?
Jag har haft mina Stenar ute i rabatten i natt, då det är fullmåne nu 🌝. Lägger oftast ut dem några nätter (tar in dem på dagarna) när månen går in i sin största fas. Jag lägger ibland ut dem andra gånger också, för den jordande energin i marken. Ibland regnar det på dem, det kanske är bra det också, renande! Vi har haft en del åskväder tidigare, då jag hade stenarna ute går min tanke till om det kanske påverkar också, det är ju enorma energiurladdningar! Alla blixtar slår ju ner, så marken borde ju bli mer laddad. ⚡
Lägger dock inte ut alla Stenar, endast de jag använder för närvarande och de Stenar som inte tål vatten får ligga i ett fönster vid fullmåne. 🌝
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-09-22 12:40 av Carmarino
Är dålig på att ladda mina Stenar numera. De flesta är nerpackade i en låda så kanske de laddar varandra där. 😄
Om jag vill ladda någon sten brukar jag lägga ut dem på ett träbord i solskenet, eller skölja dem under rinnande vatten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1: Du har ju en del kluster, de ska ju ladda andra Stenar, så det är säkert välladdat i din låda! 😃 Men eftersom de är nerpackade så används de ju inte heller, så då gör det kanske inget om de laddar ur! 🙂
Solsken och rinnande vatten är också bra! 💧🌞
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-08-23 10:17 av Sabah
#2: Det är väl lite så jag tänker också. Köpte faktiskt mina kluster för att ha dem till att rena de andra stenarna. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag brukar hålla dom en halv minut under rinnande ljumet vatten. Sen en halv minut reiki.
Somliga Stenar ska man absolut inte lägga i solen, t.ex. ametist och roskvarts, liksom de flesta lila, rosa och somliga blåa och gröna Stenar, men man kan lägga alla Stenar i månljuset. De som tål sol bra, t.ex. bergkristall ska man bara lägga i solen på morgonen eller före solnedgången. På vintern i Sverige kan man nog lägga dom mitt på dagen i solen också men det ska man inte göra på sommarn.
Att lägga dom på ett kluster eller i en grotta (berkgkristall eller ametist) är också ett bra sätt.