Plocka stenar i naturen
Det har nog många gjort, åtminstone som barn! Vissa Stenar verkar vilja följa med hem! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Har plockat en hel del Stenar i naturen förr i tiden. Det blev så när man bodde nära en klippstrand på sommaren. 😊
Går däremot inte ut för att hitta någon specifik sten utan plockar om jag hittar någon som tilltalar mig. Den enda gången jag varit ute för att hitta Stenar var när jag deltog i en geologiexkursion till ett stenbrott där det skulle finnas lite intressanta Stenar. Hittade en hel del som synes på bilden (nåja, en del av dem har jag hittat vid andra tillfällen). 👍
De Stenar som följer med hem är sådana jag har tilltalat mig. Om de är vanliga eller ädelstenar spelar inte så stor roll.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Går inte ut för att plocka Stenar, de som är intressanta när jag ser dem kan ibland få följa med hem. Senaste åren mestadels naturligt runda, något platta….
Lägger in en bild senare 😁
Som ungdom plockade jag mycket Stenar, hade med mig påsvis från fjällen, min styvpappa skakade på huvudet 😁
Nu blir det någon enstaka ibland som jag stoppar i fickan. Har aldrig försökt leta ädelstenar eller så, de Stenar jag tagit hem har varit vanliga Stenar som jag fått syn på av någon anledning.
#1 Bra läge vid en klippstrand! 🙂 Kul med stenexkursion. Fina Stenar! 🙂
#2 Runda Stenar är tilltalande! 🙂 Ja, visa gärna bild! 🙂
#3 Du fick bra träning! 🙂 Visst slinker de lätt ner i fickan! 🙂
💖🧡💛💚💙💜

#4: här är mina rundare Stenar. De bor här med ett par större bumlingar tills jag har en plan för dem i trädgården 🙂
#5: Det ser nästan ut som ett sovande troll. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#8: Ja, den hade fina färger! 😊
💖🧡💛💚💙💜
#8: Väldigt vacker. Tror jag har något liknande, men jag är inte säker. Vi har många fina Stenar här i Sverige, bara vi tittar lite mer noga. 😊