Stenar som konst och till prydnad
En sten är inte bara en sten! De finns i alla möjliga färger, former och storlekar och de som är kreativa kan använda sig av sin fantasi och göra något vackert och trevligt av dem!🙂
Stentroll har många gjort som barn, detta har jag fått av någon som varit till Bönhamn. Visst är det charmigt! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Jättefina allihop.
Har också en del sådana Stenar som är till prydnad. Den här gav jag till min mor i present. Hon döpte den till Irma. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2021-09-13 14:26 av Carmarino
#5: Roligt troll. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#7: Så söta. Trodde först det var möss. 😊
#9 Jo du har rätt. Den större ska nog föreställa en mus😃
/Maria
#3 Så fin. Har du målat den själv?
/Maria
#3: Jättefin! (och så fint namn också!) 🙂🐈
#4 Vackert och kraftfullt! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#5: Tufft troll i jeans och snusnäsduk! 😃
#7 Kul med söta gnagare i trädgården! 🐁🐇
💖🧡💛💚💙💜
#11: Nej, det hade jag aldrig kunnat. Köpte den i en affär i Oxelösund och släpade hem den "med mycket möda och stort besvär", för den väger en hel del. 😄
#12: Tänkte väl att du skulle gilla namnet. 😉
#10: De är lika söta oavsett vad de föreställer. 😍
#16: Fina katter med fina namn!🙂🐈
💖🧡💛💚💙💜
#15: Jo, de är tunga!! Har också gett bort Stenar, två stycken, vid olika tillfällen till min mor! Den ena var målad som en tomte 🎅, den fick hon lämpligt nog i julklapp 😉. Den andra var i stil med den jag har med nyckelpigan (men det var en annan konstnär), dock mycket större, det var ett rådjur på toppen och det var målat blåbärsris. Den minns jag inte när hon fick. Båda var stora Stenar (säkert som din i storlek) som placerades ute vid ingången. Vad hon undrade vad hon fick för tungt i paketet! 😃
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-09-13 15:13 av Sabah
#14: Nej, det är en helt vanlig sten som jag hittade på Eketorp. Tyckte den var lite svagt (väldigt svagt) hjärtformad, så det var därför jag valde den som minne. (Texten står på kanten, som inte syns på bilderna.)
#20: Ah, jag förstår! Jag brukar också ana hjärtan lite varstans! Hjärtstenar måste såklart följa med hem! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#19: Irma-stenen är ca 23 x 19 cm och ca 11-12 cm hög. Min mor samlade på katter av alla sorter och i alla storlekar (men bara två levande), så det var därför hon fick den. 😊
Här är en del av hennes samling, som jag ärvde efter henne. Tittar man riktigt noga kan man se några av mina kristaller också. Har lagt dem i kattskåpet för jag tycker de passar så bra där.
- Redigerat 2021-09-13 15:21 av Carmarino
#21: Såg nu att den röda jaspisen i glasvasen (som egentligen är en konjakskupa, men den har blivit lite "förvrängd" på fotot) också är lite hjärtformad. 😊
#22: Då var nog stenarna jag gav bort ännu lite större! Puh, hade bilen som tur var!
Jättemånga och jättefina katter! 🙂 🐈Ser dina fina kristaller också! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#23: Visst ser jag ett hjärta där också, jättefin! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#24: Jag hade också bilen med mig, men den var parkerad rätt långt ifrån, för man fick inte köra in i centrum från det hållet jag kom. Så det var nog någon kilometer att kånka på stenen, och den blev bara tyngre och tyngre för varje meter. 😅
- Redigerat 2021-09-13 15:33 av Carmarino
#26: Ojoj! Armarna blev bara längre och längre! Men vad gör man inte för att få ge unika presenter! 😄
💖🧡💛💚💙💜
#27: Ja, det kändes som om armarna hade ökat i längd några decimeter. 😄 Men min mor blev glad för presenten i alla fall, och det är ju huvudsaken.
#28: Värt besväret! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#29: Ja, plus att jag fick överta den efter henne, så den blev till dubbel glädje. 😊
#30: Jag förstår! 🤗
💖🧡💛💚💙💜
#32: Snyggt, men lockar inte direkt till att smaka. 😄
#34: Dem vill man ju inte elda upp. 😱😊
#35: Nä, precis! 😁
💖🧡💛💚💙💜
#37: Har hört talas om täljsten, men tror aldrig jag har sett någon. 😊