Quiz - Vad kan du om byggstenar?
Stenar som byggnadsmaterial
Ett område som jag inte har någon koll på. Fick ändå 7 av 10 rätt! 😊
Vet du vad plattgången består av för stensort?
https://www.byggahus.se/quiz/189-vad-kan-du-om-sten
Bild från Pixabay.
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-10-30 14:09 av Sabah
#0: Älskar quizzar, oavsett ämne. 🙃
Fick 9/10. 😯 Gick på magkänslan på merparten av frågorna.
// Harley
#1: Visst är det kul! 🙂 Din magkänsla ledde dig bra! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Kan inte ett dugg om byggstenar, men fick åtminstone 6 av 10. Skulle haft 7 av 10 om jag gått på magkänslan. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag fick bara 3 rätt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3: Inte jag heller, sista frågan var den enda jag visste! Försökte också gå på magkänslan men ibland lade sig någon uppstickande järncell i och då blev det såklart fel, då jag inte har den blekaste aning i ämnet! 😅 Man ska lyssna på magkänslan! 😄
#4 Toppen, Tarotstollan! Detta var inget lätt ämne! 🙂 👍🏻
💖🧡💛💚💙💜
Kan ju också bero på att man kallar stenen för något som den inte är och då blir ju namnet fel.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5: Sista frågan var den jag skulle använt magkänslan till. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker