Stenar iFokus

Stenar

Läst 116 ggr
Pepsi..undulat
0

Sova med en ametist

Så inatt när jag inte kunde sova så tog jag mitt ametist hänge bredvid mig i sängen, jag somnade men jag drömde en hemsk mardröm,, är det av kristallens kraft eller var det bara en slump??

Magi-cat
1

#0 Så trist med mardröm, men det var av en ren slump! Stenen kan inte ge dig mardrömmar.

Hoppas du sover bättre, utan mardrömmar, nästa natt!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Syntium
0

#1 Finns det nån sten som kan ge mardrömmar?

"I'm too old for this shit."

Magi-cat
2

#2 Troligen inte. 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pepsi..undulat
1

#1: tack för svaret!!☺️☺️

Carmarino
2

Ametist ger inte mardrömmar, tvärtom:

Ametist
Ametist är en klockren kristall att placera i sovrummet. Den är allmänt helande och sprider lugn och ro.
Om du har svårt att somna eller drömmer mycket mardrömmar, är den ett måste under sängen eller huvudkudden.

https://www.angelicaweston.com/post/kristaller-for-sovrummet

Möjligen kan den ha hjälpt till att bearbeta något i ditt undermedvetna, men det är mest rosenkvarts som gör det.

https://www.niiinis.se/2019/01/29/den-flummiga-sidan-av-mig/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Sovrummet är ett av de viktigaste rummen att hålla energierna klara och rena i. Det är här vi "laddar våra batterier" efter en utmattande dag. Det är här vi ofta ligger och grubblar över livet (och allt annat som dyker upp när vi försöker somna), men det är också rummet där vi älskar och där vi startar vår dag varje morgon. Oavsett placering så påverkar kristaller energin i rummet de står i men om du vill få ut det mesta av kristallens egenskap så behöver vissa kristaller placeras med intention
Pepsi..undulat
0

#5: tack så mycket!!