Ny inom stenar och kristaller
Köp en bok om kristaller och Stenar med stora och tydliga bilder och läs på om en i taget.
Börja med de som du dras till, de andra kan du ju ta pö om pö när du känner för det.
Jag har läst mycket om olika kristaller/stenar men glömt det igen. Det går upp och ner med intresset för dem. Oftast väljer jag bara en sten för färgens skull och kommer inte ens ihåg vad den heter.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2022-03-08 22:16 av Tarotstollan
Välkommen hit Alpacka. 😊
Inte är du dum för att du är nybörjare. Det har vi alla varit, och om man inte frågar får man aldrig veta något. Vi är dock inte själv några experter, så vi kan inte lova att vi alltid kan hjälpa dig, men vi kommer att göra så gott vi kan. 🙂
Det är inte så lätt att känna igen olika sorters Stenar. Ägnar man sig inte åt dem så ofta då glömmer man vad de heter. Själv kunde jag se skillnad på väldigt många Stenar när jag höll på med dem som mest för 25-30 år sedan. Nu känner jag bara igen de allra vanligaste.
Håller med om Tarotstollans råd. Det finns även en hel del att läsa på nätet. Många sten- och kristallbutiker skriver en hel del värdefull information om stenarna de säljer.
Om du väljer "min-samling" i drop-downlistan "Alla diskussioner" (uppe till vänster) så hittar du en hel del Stenar i trådarna där. De flesta av stenarna har vi med gemensamma krafter lyckats hitta namnet på, men inte alla.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ