Stenar iFokus

Stenar

Läst 106 ggr
Zadeira
1

Kristaller som renar från toxiner?

Jag har ett ganska långt och tungt missbruk av sömntabletter. Nu vill jag bli nykter och tar till all hjälp från alla håll jag kan. Jag har lite erfarenhet av typ rosenkvarts, tigeröga, citrin, ametist sedan långt tidigare i mitt liv. Det intresset för kristallet och Stenar kom i skymundan när jag började missbruka.

Nu vill jag veta vila Stenar och kristallet som kan hjälpa mig att rena mig från dessa toxiner som medicinerna fyllt min kropp med. Har hört att Selenit kan vara bra.

Vad rekommenderar ni?

Condor
2

#0:

Först ska du veta att Stenar inte direkt avlägsnar gifter ur kroppen, utan de stöder kroppens egna system att göra sig av med gifter.

En ett viktigt system är lymfsystemet. Det kan du stöda med chalcedon. Stenar som hjälper att transportera bort gifter ur vävnaden är t.ex. peridot, krysopras, och grön turmalin.

Ametist och rökkvarts hjälper mot alla sorts beroende. Bäst är en kombination.

Sen finns det viktiga ämnen som kroppen behöver för att systemet ska fungera. Zink fungerar som co-enzym för ett enzym som aktivt transporterar bort gifter ur levern, som heter glutation-S-transferas. Alla sorters antioxidanter hjälper. Kosten är en viktig del vid avgiftning och man bör dricka 3 liter vatten om dagen.

Carmarino
1

Har inte själv någon erfarenhet av detta, men hittade följande information:

Ametist, Lepidolit
https://kristallakademin.se/blogs/alla-blogginlagg/kristaller-for-trauma-ptsd

Hematit
https://kreativakristaller.se/stenar/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Kristaller som hjälper vid Trauma och PTSD Posttraumatiskt Stressyndrom PTSD är en form av ångeststörning och utlöses ofta av ett trauma över något som inträffat. Vi ska inte gå närmare in på ämnet och länkar till Wikipedia för den som vill läsa mer: Länk om PTSD & Länk om Ångest Tittar man på vad som utlöser sympt
Zadeira
0

Tack höni! Inser att det finns lite att läsa och få grepp om. Fattade ju att det inte bara var så enkelt som att en sten tar bort allt det dåliga man byggt upp i kroppen, men som sagt om det finns saker som kan hjälpa, även om det så bara är placebo, testar jag.

Carmarino
0

#3: Lycka till. Om du vill får du gärna berätta hur det går. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Fyrljuset]
0

#0 Stenar kan rena oss från mycket så även toxiner men tyvärr har vi ofta tillgång till mindre Stenar när vi handlar på nätet eller i en kristallbutik som snabbt dräneras på energi eftersom dom inte räcker till för våra syften.

Frågan är också hur du reagerar om du behöver en lugnande sten på grund av abstinens och ångest eller om du enbart behöver en sten som renar systemet i kroppen.

Jag hoppas att du i samråd med läkare drar ner på beroendet av sömnmedicin så du inte står helt själv med abstinensen och att du får hjälp om den blir allt för svår.

Jag skulle kunna ge dig några tips på Stenar som både höjer dig och gör dig lugn, som höjer din andliga utveckling och frekvens men jag vill ta det väldigt lugnt eftersom jag vet att stenarna har en så pass god effekt så dom faktiskt skulle kunna göra mer skada än nytta och det vill jag självklart inte erbjuda dig.

Zadeira
1

#5 Jag har varit drogfri i 50 dagar imorgon, så tråden är inte aktuell för mig längre.

Carmarino
0

#6: Grattis! 🤗

Zadeira
0

#7 Tack!