Stenar iFokus

Stenar

Etiketter: identifikation-stenarfrågor
Läst 106 ggr
Tobbaht76
0

Hjälp med att identifiera den här stenen sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Har försökt att identifiera vad denna sten kan vara för något en längre tid och har nästa abdikerat inför vad som för mig är övermäktigt. Söker därför hjälp med identifiering om möjligt.

(Lagt till etikett. /Carmarino)

• Redigerat 2022-10-08 11:23 av Carmarino
Pilspets
1

Stenexperten jag känner svarar granit.

Maria
1

Jag tycker inte det ser ut som granit men jag har tyvärr inget förslag på vad det kan vara.

/Maria

[Undertaker]
1

Är inte granit. Tror jag vet vad det är men jag kommer inte på namnet så det är svårt att slå upp… Återkommer förhoppningsvis.

Carmarino
1

Spännande sten. Kan inte minnas att jag sett en sådan tidigare. Hoppas någon kan identifiera den.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Sabah
1

Gillar stenen 🙂, men kan inte hjälpa dig.

💖🧡💛💚💙💜

Syntium
2

Jag kan inget om Stenar men du kanske kan försöka ta en bild i bra ljus och sen bildsöka på den? Vet inte hur bra det funkar men kanske värt ett försök.

(Kan som sagt inget om Stenar men det första som kom för mig var sandsten så sökte på det så man kanske kan söka på nåt som liknar, som granit, och klicka sig vidare därifrån. Finns ju "andra sökte även efter" så man kan hitta besläktade resultat)

Tillägg: Den var fin i alla fall 😊

"I'm too old for this shit."

• Redigerat 2022-09-19 06:52 av Syntium
StillaSinnet
3

Eftersom ytorna är nötta och naturslipade kan vi bara gissa. Jag gissar slirgnejs där svart glimmer som är mjukt har blivit djupare nött än det hårdare kvartsitet i rödbrunt/gulbrunt.
Jag förstår att du inte vill knacka sönder den men ibland är det det enda om man vi få färska brottytor att analysera.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

• Redigerat 2022-10-10 13:23 av StillaSinnet