Impaktit av granit och hornsten???
Vacker!
Fina Stenar bägge två. Kan inte så mycket om den sortens Stenar, men det är ju inte omöjligt att det skulle kunna vara impaktiter.
Bor du i närheten av Eskilstuna kan du alltid kontakta någon i Amatörgeologiska föreningen Spinellen och kolla om de vet vad det är för Stenar.
https://www.spinellen.com/
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2: Tack för tipset🙏
Vilka underbara Stenar. Har inte en aning om vad det kan vara men jag måste säga att jag sitter och blir hungrig när jag ser dom för dom ser ut som små goda bakelser så fina är dom.
Vilket fynd du hittat Tobbaht76 😎
#4: Tack! Många timmars sökande mellan dom intressanta fynden. Bara att komma ut i friska luften är ju tillfredsställande i sig. men kan ju inte annat än erkänna att jakten på nästa fynd förgyller dessa promenader.
Rockhounding till the day i draw my last breath🤞
Fina! 😍
💖🧡💛💚💙💜