Stenar iFokus

Stenar

Läst 158 ggr
Zadeira
4

Vilken är din favoritsten/kristall?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har ni någon sten eller kristall ni dras extra mycket till? Vilken är er favorit?

Jag själv dras orimligt mycket till rå selenit. Köpte en "storpack" och har en i väskan, en på nattduksbordet, en på skrivbordet, en på vardagsrumsbordet. Vet inte vad det är jag dras till med seleniten, men tycker den är himla snygg och trevlig. Sen har den ju väldigt bra egenskaper.

Gillar också ametistkluster. Tror jag gillar att de är rätt råa och kantiga samtidigt som de är glittriga och vackra. Egenskaperna känns också rätt för mig.

Lite roligt att båda mina favoriter höjer medvetandet. Det kanske är det jag dras till hos dem?

Tarotstollan
3

Jag dras väldigt mycket till Vit moss agat (träd agat) kallas de visst också.
Den vanliga moss agaten är för mycket grönt i, även om jag älskar grönt.

Det är så längesedan jag höll på med mina Stenar att jag mer eller mindre glömt av dem. De som redan hänger i sin lilla korg i mina halsband brukar jag bara ta en i högen och ta på mig, tänker inte så mycket på deras styrka och mål.
Jag känner ju ändå inget av deras energi.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2

Min absoluta favorit är herkimerdiamanten, men sedan finns det en massa andra Stenar jag dras till. Det varierar beroende på vad jag tydligen behöver just då.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Kristallmagasinet.se
2

Jag har så många och det ändrar sig hela tiden. Just nu är det mest celestin för den är så vackert blå och grön aventurin. Jag tycker mest om dom i rå form.

Kristaller, stenar, tarot, rökelse, smycken m.m!

[Moon AppleGrey]
1

Svårt att säga vilka jag tycker bäst om, men jag gillar bl.a citrin för dess gula/brandgula färgs skull.

Kristallmagasinet.se
2

#4 Det är så svårt att säga bara en! Jag har ett gäng favoriter och de ändrar sig ganska ofta :) Nyss var det blå och gröna och nu börjar jag dra åt gula mer igen.

Kristaller, stenar, tarot, rökelse, smycken m.m!

[Moon AppleGrey]
1

#5: precis så.
Utöver citrin, som jag alltid gillar, så har jag fått upp ögonen för sodalit, tror att jag inte brukar dras till blåa Stenar.

Gult är fint. 😊

[Alore Anemone]
1

Jag kommer aldrig lära mig stava till det 🙈, men Dumertiorit är min absoluta favorit och jag har ett flertal 🥰

Carmarino
0

#7: Den har jag aldrig hört talas om faktiskt. Vacker sten, som jag tycker påminner lite om sodalit, fast den är inte lika blå som sodaliten.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Zefirka]
1

Själv så dras jag till turkosa Stenar och kristaller, (gärna genomskinliga!) Har dock ingen hemma, men sett sånna på bild

[Zefirka]
1

Eller haha, det hade jag visst det! En liten fin trumlad kristall 🙂

Carmarino
0

#10: Ser ut att kunna vara en aventurin.

[i_love_iller_2]
1

Grön aventurin, ametist, eller bärnstenar, annars är bergskristall fin!

[i_love_iller_2]
1

#9: dem är otroligt fina 😍!

[Zefirka]
1

#11: haha, namnet hade jag inte koll på så det är väl tack för hjälpen! 😉

[Zefirka]
1

Har nu ännu en sten som jag tycker är otroligt fin:
Selenit! Hur mycket kan den glänsa så mycket 😂

• Redigerat 2023-09-28 14:57 av [Zefirka]
Carmarino
0

#15: Ja, de är fina.

Zadeira
1

#15 Det är selenitstavar i ursprungsinlägget 😊