Porfyr plattor säljes
Här kommer något som inte finns mycket av i Sverige!
Detta skall alltså vara granit porfyr vilket är en magmatisk bergart som under minst 1.7 miljarder år legat under hårt tryck för att skapa dessa vackra färger och mönster, att titta på dessa under luppen är ett billigt alternativ till en stjärnresa!
Väldigt vackra smycken säljs av just dessa på exempelvis Etsy för några hundra per sten.
Black galaxy
Caledonia gray
Steel gray
Mått: 150x150x20 Vikt omkring 1.3-1.4kg. Finns även några 300x300x20
Pris: kom med vettiga förslag!

- Redigerat 2023-10-01 16:18 av Porfyri
Vill påminna om sajtens regler:
Regler på sajten
Det är inte tillåtet att:
Bryta mot svenska lagar och förordningar.
Kopiera upphovsrättsskyddat material.
Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
Ägna sig åt personangrepp.
Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
Använda en nedlåtande och otrevlig ton.
Låter det vara den här gången, men kommer det fler reklaminlägg kommer de att raderas.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Får man inte sälja material till smyckestillverkare här? Är medlem i glaskonst och där är det då inga problem, ber om ursäkt om jag gjort nå övertramp :p
- Redigerat 2023-10-01 17:22 av Porfyri
#2: Jodå, men som det står i reglerna "med sajtvärdens medgivande". Så fråga nästa gång. Jag är inte omöjlig att "övertala". 😉
Snygga plattor. Går de att använda som pizzastenar också?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2023-10-01 18:01 av Carmarino
#3: ok, då vet jag! Tack ska du ha! :) jo jag förmodar att det går bra, men är osäker på optimal tjocklek där, jag tror jag har några plattor som är 10mm tjocka och de kanske hade varit ett bra alternativ som pizza sten.
De små plattorna går på runt 500 på etsy och de större går på mellan 1200-2000. Jag är inte heller omöjlig om man tar ett par. många på etsy säljer dom som skärbrädor, vissa gör smycken av dom, gravstenar, ja det finns mkt man kan göra med detta unika material
Själv hade jag tänkt sälja några st så jag kan köpa våtslip och trumlare.
Byteshandel fungerar också!
- Redigerat 2023-10-01 19:01 av Porfyri
#4: Skärbrädor i sten brukar inte knivtillverkarna gilla. Det förstör knivarna. Men man väljer ju själv. 🙂
Kan tänka mig att de blir fina både som gravstenar och smycken.
Av hygieniska skäl så är det bättre än trä iallafall, och för den som alltid håller sin kniv slipad så är det inga problem :)
Jo smyckena blir väldigt fina!
- Redigerat 2023-10-02 11:58 av Porfyri
#6: Ja, utan tvekan är det lättare att hålla rent en stenskiva än en träskiva.