Stenar iFokus

Stenar

Etikettallmänt
Läst 133 ggr
Sabah
1

Vad har ni stenarna till?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för förhållande till era Stenar?

Pryder ni er själva och erat hem med dem eller har ni dem för ett visst syfte, för den välgörande effektens skull? Så som kristallhealing, meditation, strategiskt placerade i hemmet, bära dem på sig eller något helt annat? 🙂

Vilken typ av Stenar föredrar ni? Små, stora, råa, trumlade eller kanske i smycken eller dylikt💍💎

💖🧡💛💚💙💜

Maria
1

Jag har både smycken av Stenar, Stenar i glasburkar, större Stenar som prydnad. Stenar i trädgården osv.
Jaghar samlat Stenar hela livet. Stora som små. Har trumlat en del också.

/Maria

Carmarino
1

Det varierar. Har dem både som prydnad och strategiskt placerade i hemmet. Numera använder jag inte dem till healing och meditation, men jag gjorde det tidigare.

Vill gärna ha råa Stenar, men tycker om både trumlade och smycken också. Det beror helt på stenen. Vissa tilltalar mig, andra inte. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
1

För mig har intresset kommit och gått i perioder. I ungdomen var jag nog inte så insatt i stenarnas magi men jag drogs till dem. Köpte en del smycken med framför allt hematit. Intresset växte med tiden och jag har samlat på mig lite olika Stenar, se Sabahs samling.

Nu köper jag uteslutande efter stenens egenskaper, små trumlade som är lätta att ha med sig i fickan. Ett undantag, jag köpte en Shungit på en lädersnodd sist jag inhandlade Stenar, den är också större än de andra. Syftet med det är att skydda mig mot strålningen från mobilen, som det sägs att den ska göra, då jag oftast har denna kommunikationsapparat på mig eller i närheten! 🙂📱

Då man behöver olika Stenar vid olika tider i livet blir de Stenar jag inte använder liggande framme på ett skåp i sovrummet. Så de kan ju ha sin effekt ändå men på avstånd! 🙂 De Stenar som jag bär på mig ligger på samma skåp på natten om jag inte bär ut dem i rabatten för laddning, gärna vid fullmåne! 🌝

💖🧡💛💚💙💜

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Sabah
1

#1: Menar du alla sorters Stenar eller har du ädelstenar i trädgården också?

Visa gärna bilder! 🙂

Jag gillar alla sorters Stenar, - stenpartier, murar etc. Sten är en del av naturen, i naturen trivs jag! 😊

#2 "Vill gärna ha råa Stenar, men tycker om både trumlade och smycken också. Det beror helt på stenen. Vissa tilltalar mig, andra inte. 😊"

Visst är det så! 🙂 Det är det som är så underbart med Stenar! 🙂

Man känner vilka som är bra för en! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

#3: Då är det dags att lägga ut dem nu. Det är fullmåne idag. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1

#4: Ja, vissa Stenar kan man bara inte gå förbi. Fast jag kände av det mer förr i tiden när jag jobbade mer aktivt med dem. Mina favoriter har ju länge varit herkimerdiamanter, men det är många som inte klarar av deras energier. Jag känner inte av den så mycket, så det är som om den har integrerats med mina egna energier.

Loris M
1

Även för mig har intresset för Stenar kommit och gått. Förut använde jag dem vid meditation och då var jag noga med att rena dem då och då samt ladda vid fullmåne. Numera står de mest i hyllor som prydnad då jag blivit så dålig på att ta mig tid att meditera.

Men jag har alltid med mig små trumlade Stenar i väskan speciellt om jag reser, som skydd. De flesta av mina Stenar är små och trumlade men har några få rå. Har smycken, halsband och armband gjorda av små trumlade rosenkvarts.

Mina favoriter är ametist, bergskristal och rosenkvarts.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Sabah
0

#5: Jajjemen! 🌝

#6 Ja, blå bandagat var en sten som jag minns att jag inte kunde släppa och bergkristallspetsen hade också stor dragningskraft på mig! 🙂

Herkimerdiamanter har jag inte träffat på så jag har ingen erfarenhet av dem, vet att du har förklarat vad det är men jag minns inte vad som var speciellt med dem, var de dubbelterminerade (hette det så?)? Är det det som gör dem extra kraftfulla?
Det är intressant vilka Stenar man dras till och vilka man inte klarar av! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

#8: Ja, bland annat är de dubbelterminerade - alltid. De finns dessutom bara i Herkimer County i USA. Vet inte varför just de anses vara så enormt kraftfulla, men de är kända för det och många drabbas av yrsel och illamående när de kommer i närheten av dem.

Sabah
0

#9: Du får se dig som utvald! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10: Ja, jag känner det lite så. 😄
Fast jag har också varit lite besviken för att jag inte märkt så mycket av deras energier. När jag köpte mitt halsband av herkimerdiamanter blev jag varnad för att bära det mer än någon halvtimme till att börja med. Inte kände jag av någon yrsel inte, trots att jag hade på det flera timmar. 😊

Sabah
1

#7: Livets gång! Olika saker i fokus vid olika tider! 🙂 Stenarna finns ju kvar, bara att plocka fram när man kommer på det! 🙂

Rosenkvartsen är en behaglig sten, har en liten som har släppt från ett hänge, bär den på mig varje dag! 🙂 Har en bandametist som jag är förtjust i också, tycker bättre om den än den vanliga ametisten. Den och rosenkvartsen finns på bilden i #0. 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Loris M
1

#12: Rosenkvartsen och ametisten du har på bilden är nästan identiska med mina.

Rosenkvartsen du bär med dig varje dag… är det för skydd eller av någon annan anledning?

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Maria
1

#4 För mig är alla Stenar ädla men jag förstår vad du menar 😉
I trädgården har jag gatstenar och runda Stenar I ett stenparti bland annat.

/Maria

• Redigerat 2021-08-22 17:06 av Maria
Sabah
0

#11: Det var ju bra att du inte blev yr! 🙂 Har du aldrig känt någon energi från dem eller är det mer och mindre? Behovet kan ju variera.

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
0

#13: Kan nog inte säga. Det var nog bara en känsla när jag kom på att jag skulle börja använda Stenar igen. Jag fick rådet att använda en viss sten som jag turligt nog hade i min ägo, plockade då även på mig rosenkvartsen. 🙂 Det finns nog en tanke om skydd också när jag tänker efter! Det blir lite slentrian med vissa Stenar, man plockar på sig dem i en morgonrutin! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2021-08-22 17:09 av Sabah
Sabah
0

#14: Håller med, de är alla ädla! 🙂 Gillar också att använda sten i trädgården! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

#15: Jo, jag känner ju att det är energi i dem, men inte så mycket fysiskt som de flesta säger att de gör.

Tarotstollan
1

Jag brukar ha någon sten i ett sådant där litet spiralhänge runt halsen, oftast olika varje dag. Har några liggandes i fönstren men de flesta ligger i askar med fack.
Jag har aldrig känt någon energi eller något annat från någon sten.
Har även haft Stenar i sängen som skydd.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2021-08-22 17:39 av Tarotstollan
Carmarino
0

#19: Har också sådana spiralhängen, men numera använder jag nästan aldrig smycken så det blir inte av att jag tar fram dem. Får kanske börja sälja några av smyckena så att de kommer till någon som har glädje av dem? 🤔

Sabah
0

#18: De passar dig, helt enkelt! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

#21: Ja, så måste det vara. 😊