Stenar iFokus

Stenar

Etiketteridentifikation-stenarallmäntom-stenar-ifokus
Läst 69 ggr
Jojje71
0

Någon som känner igen dessa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg massor med bra inlägg och suveräna svar. Har några Stenar som jag inte vet något om. Någon som känner igen dessa och vet vad det är?

Carmarino
0

Känner igen dem men min hjärna vill inte samarbeta om några namn nu. 😁
Hoppas någon annan har en piggare hjärna.

Har du hittat dem i Sverige?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jojje71
0

#1: hej.
Tack för försöket 🙏😄. Har faktiskt fått dom. Vet ej var de kommer ifrån.

Carmarino
0

#2: Nu har jag tittat på mina foton på mina kristaller och kommit fram till att de gröna eventuellt skulle kunna vara krysopras, men jag är inte helt säker.

Se kommentar #125 i den här tråden:
https://stenar.ifokus.se/discussion/1499393/carmarinos-samling-2

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Jojje71
0

Tackar för svaret. Är dessa Stenar något värda?

Carmarino
0

#4: Om det är krysopras kan de nog vara värda lite, men inga jättesummor. Eftersom jag inte känner igen de övriga så kan jag inte svara på värdet för dem, men med rätt köpare så finns det säkert möjlighet att sälja dem också. Dock är det inte fråga om några större summor där heller. Kanske mellan 50-200 kronor, men jag har inte så bra koll på värdet på Stenar nu längre.